Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy, łączymy się, odkrywamy produkty i prowadzimy interesy. W rezultacie sposób wykonania, działanie i wygląd witryny Twojej firmy są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wybór agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych dla firm B2B powinien być starannie przemyślany. Chodzi przecież o zaprojektowanie najważniejszego punktu kontaktu klienta z Twoją marką. Na co zwrócić uwagę wybierając firmę, która projektuje strony internetowe B2B?

Jest kilka kluczowych elementów, na które należy zwrócić uwagę. Jeśli znajdziesz firmę, która działa według podanych w tym artykule zasad – to świetna wiadomość, masz do czynienia z profesjonalistami!

Cel zawsze najważniejszy

Pierwsze pytanie, jakie powinieneś usłyszeć od agencji, z którą zamierzasz podjąć współpracę brzmi: Jakie są Wasze oczekiwania wobec strony? Strona internetowa to narzędzie, które ma odzwierciedlać misję marki, generować sprzedaż i realizować cele biznesowe, dlatego ich określenie na samym początku projektowania jest kluczowe. Tylko dzięki sprecyzowaniu celu, projektanci witryny będą wiedzieć, co należy na niej umieścić, aby była narzędziem przyciągającym potencjalnych klientów i partnerów oraz skutecznie wspierała rozwój firmy. 

Zadbaj o UX, czyli User Experience

Na odbiór marki wpływa nie tylko wygląd strony, ale także jej użytkowanie. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma B2B była odbierana jako nowoczesna i prestiżowa, to strona internetowa powinna być tego odzwierciedleniem. Agencja, której zlecisz wykonanie strony powinna, po zapoznaniu się z Twoimi celami biznesowymi i potrzebami, przeprowadzić warsztaty UX, na podstawie których zaproponują odpowiednio dopasowane funkcje i rozwiązania dla nowej strony. Niezwykle istotne jest również wykonanie audytu UX. Pozwala on określić, czy strona będzie posiadała odpowiednią strukturę, treści i nawigację, które będą sprzyjać realizacji poszczególnych zadań przez jej użytkowników.

Sam audyt może jednak nie wystarczyć, jeżeli nie zostanie poprzedzony rzetelnym określeniem person UX. Persona to inaczej profil postaci, która reprezentuje docelową grupę odbiorców strony. Dzięki określeniu person(y) będziesz mieć pewność, że projektując stronę, agencja skupia swoje wysiłki na docelowych użytkownikach, a witryna będzie przez lata pracowała na sukces Twojej firmy.

Najpierw User Flow!

Po czym poznać, że masz do czynienia z doświadczoną agencją, posiadającą odpowiednią wiedzę o projektowaniu stron B2B? Nie rozpoczynają współpracy od przedstawienia pięknej szaty graficznej strony, która ma Cię przekonać do wybrania ich usługi. W pierwszej kolejności przedstawią Ci koncepcję User Flow. Nie jest to nic więcej jak swoista mapa, wizualizująca całą ścieżkę użytkownika do wykonania poszczególnych akcji na stronie. Choć pozornie może się to wydawać stratą czasu, to w rzeczywistości prototyp witryny pozwala uniknąć dodatkowych kosztów, które wystąpiłyby w przypadku wprowadzania czasochłonnych poprawek w gotowym, wdrożonym projekcie strony internetowej.

 

Jeżeli szukasz agencji, która pomoże Ci ustalić cele i na ich podstawie wykonać realizującą je stronę internetową – zapraszamy do kontaktu. Wiemy jak istotne są doświadczenia cyfrowe, od lat projektujemy strony, które napędzają rozwój firm B2B i wpływają na budowanie trwałych relacji z klientami.