Branża kreatywna rządzi się swoimi prawami. Jak mantrę powtarzamy wymogi o nieszablonowym myśleniu, trafnym diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów, ale i wiedzy o kluczowych zjawiskach z dziedzin psychologii czy socjologii. Żeby je odnaleźć i wdrożyć niepotrzebne są skomplikowane i czasochłonne szkolenia. Czasem wystarczy chwila z  dobrą lekturą. 

1. Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej
Autor: Miles Young

David Ogilvy jest dla kolejnego już pokolenia marketingowców wyznacznikiem zmian i odważnego podejścia do komunikacji. Choć triumfował w epoce offline, tak wiele jego rad nie starzeje się i z powodzeniem można implementować je w czasach digital. Miles Young, wieloletni współpracownik agencji Ogilvy, wykorzystał wiedzę Davida, a dokładając do tego badania i bogate case studies, stworzył nowoczesny podręcznik branżowy o znaczeniu ekosystemu cyfrowego, tworzenia angażujących treści i innych. 

Wspominając o geniuszu Ogilvy’ego warto obejrzeć wideo z Davidem w roli głównej. To 41 minutowy monolog pełen ciekawych wniosków, które nie straciły na ważności:

2. Zachowania niepoprawne. Tworzenie ekonomii behawioralnej. 
Autor: Richard M. Thaler

To bardzo poprawne studium o nas, ludziach często pełnych sprzeczności, i tym jak diagnozowanie błędów poznawczych może pomóc nam w podejmowaniu trafniejszych decyzji życiowych i biznesowych. Choć tematyka ekonomii behawioralnej może z pozoru przytłaczać, tak lekkie pióro i wiele anegdot przytaczanych przez autora, sprawiają, że lektura jest lekka i trafnie przekształca nasze myślenie o świecie i nas samych. Jeśli poszukujecie nieszablonowego spojrzenia na domowe finanse, teleturnieje, mechanizmy wybierania zawodników do NFL i inne aspekty rzeczywistości, sięgnijcie po “Zachowania niepoprawne”.

Warto poznać osiągnięcia i poglądy laureata nagrody Nobla również w pokrewnych dziedzinach. Ten krótki wywiad będzie idealny na rozpoczęcie tej znajomości: 

3. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. 
Autor: Daniel Kahneman

Mówiąc o ekonomii behawioralnej nie sposób wspomnieć o jej pionierze i autora książki legendy – Daniela Kahnemana. W kilkuset stronach, które kończą się zdecydowanie zbyt szybko, zręcznie wyjaśnia nam fenomen ludzkiego mózgu i oszustw, jakich podejmujemy się w procesach myślowych na co dzień. Oprócz solidnej dawki wiedzy podpowiada także, jak można wykorzystywać te mechanizmy w komunikatach marketingowych. 

Jako uzupełnienie lektury warto przesłuchać wywiad z autorem sprzed 9 lat, gdzie podczas Talks At Google opowiada o wynikach swoich badań i obserwacji: 

Chcesz częściej czytać nasze posty? Zapisz się do naszego newslettera, gdzie co miesiąc czeka na Ciebie dawka kreatywnych inspiracji! 
Zapisz się!