Outsourcing teamu kreatywnego? To prostsze niż myślisz

Wykwalifikowany zespół złożony z wszechstronnie utalentowanych ekspertów może wnieść dużą wartość w rozwój twojego produktu i skutecznie odciążyć cię w pracy. Jeśli znalazłeś w sieci ten tekst, przypuszczalnie ten temat jest dla ciebie w jakiś sposób interesujący. Pozwól zatem, że opowiemy ci jak przebiega outsourcing działań kreatywnych w firmie i w jaki sposób takie rozwiązanie może pomóc twojej firmie, OK? Ruszamy.

Dlaczego powinienem to zrobić?

Jest kilka podstawowych powodów, dla których warto przekazać zadanie kreatywne zewnętrznemu zespołowi. Po pierwsze, takie rozwiązanie jest tańsze niż organizacja pracy zespołu w swojej firmie, po drugie – oszczędzasz sporo czasu na spotkania oraz rozwiązywanie problemów, z którymi mierzy się twój zespół, a po trzecie dostajesz dostęp do wiedzy i doświadczenia wszechstronnie utalentowanego zespołu, który wie w jaki sposób skutecznie dotrzeć do właściwych ludzi, jak opakować produkt, by przyciągał uwagę i jak sprawić, by ludzie się z nim identyfikowali. Ponadto, zyskujesz cenny, niezależny punkt widzenia, który pozwoli ci zobaczyć swoje pomysły z innej perspektywy. W ten sposób możesz odnaleźć odpowiedź na wiele pytań, takich jak – co powinno być zmienione lub poprawione, by pomóc odnaleźć ci się, słowami Marca Andreessena “na właściwym rynku, z produktem, który potrafi ten rynek usatysfakcjonować”.

W jakich obszarach może mi to pomóc?

Istnieją agencje, które potrafią skutecznie przeprowadzić niemal każdy etap procesu kreatywnego przy powstawaniu produktu, a we właściwym czasie skupić się na jego sprzedaży.

Branding: team kreatywny pomaga ci wymyślić odpowiednią nazwę, logo oraz tożsamość twojej marki. Następnym krokiem będzie stworzenie kodeksu i wskazówek, które pozwolą ustanowić standardy i cenne wskazówki do utrzymania konsekwentnego wizerunku na każdym z kanałów komunikacji.

Design: dobry design pozwoli wyróżnić twój produkt na tle innych i w ten sposób zainspiruje klientów do identyfikowania się z twoją marką. Dobrze jest współpracować z agencją, która postrzega świetny design wizualny jako podstawę udanego produktu i posiada zasoby i możliwości, by tworzyć takie właśnie projekty.

Reklama: z właściwym zespołem kreatywnym, skuteczna reklama jest zadaniem prostszym, niż może się wydawać. Wystarczy właściwie dobrać kanały komunikacji, a dzięki doświadczeniu ludzi odpowiedzialnych za ten projekt, nie będziesz musiał tworzyć nowych ścieżek i boleśnie uczyć się na własnych błędach. Zewnętrzny zespół kreatywny posiada właściwy know-how i wie w jakie miejsca uderzyć, aby osiągnąć maksimum efektu.

UI/UX – w wielu przypadkach, dobre pomysły ponoszą klęskę gdyż nie są dobrze zaprojektowane, a korzystanie z nich nie przynosi użytkownikowi oczekiwanej satysfakcji. Celem powinno być znalezienie rozwiązań, które pozwolą użytkownikowi korzystać z produktu wygodnie, intuicyjnie i naturalnie. Tylko w ten sposób zaskarbimy sobie sympatię i lojalność klientów. “Jeśli musisz objaśniać swój design, to znaczy, że nie jest dobry” – mówi popularne powiedzenie na temat interfejsu użytkownika. Doświadczony team UX/UI pozwoli Ci nadać twojemu produktowi odpowiednią formę

Jak komunikować się z zewnętrznym zespołem?

Najpierw postaraj się spotkać z członkami zewnętrznego zespołu kreatywnego, by przedstawić swoje cele i oczekiwania. Następnie, znajdź czas na dyskusję wokół twoich pomysłów i zbierz cenny feedback dotyczący tego, co powinno przynieść efekty a co nie. Jeśli złapiecie dobry kontakt, a w powietrzu da się wyczuć dobre fluidy – koniecznie wypytaj twoich “kreatywnych” o ich pomysły. Mogą okazać się szalenie inspirujące i dopełniać twoją wizję. Jeśli okaże się, że nadajecie na tych samych falach – warto przygotować konkretny plan składający się z: twoich oczekiwań, określonym budżetem oraz ramami czasowymi. Jeśli wszystko to spotka się z obustronną akceptacją – daj im zielone światło. Niech pokażą co potrafią. I pamiętaj – to właśnie ambicją zewnętrznego zespołu kreatywnego powinno być stworzenie czegoś wyjątkowego, by sprostać oczekiwaniom klienta – czyli ciebie. Ty cieszysz się mniejszą ilością stresu, oraz pewnością, że ujrzysz rezultaty w wyznaczonym przez siebie czasie, w określonym przez siebie wcześniej budżecie. Takie rozwiązanie powinno przynieść ci uczucie komfortu.

Jak zacząć?

Jeśli czujesz, że zatrudnienie zewnętrznego zespołu kreatywnego, który będzie ambitny, odważny i innowacyjny, dumny ze swoich dokonań lecz wciąż głodny, by osiągać więcej – to znak, że powinieneś spróbować. Być może spróbujesz z nami? Odwiedź, naszą stronę, zobacz co robimy, a jeśli poczujesz, że to cię zainspirowało – odezwij się. Porozmawiamy o tym, co możemy dla Ciebie zrobić.

https://funktional.pl/o-nas/
https://funktional.pl/realizacje/