Dobrze zaprojektowana strona internetowa to tylko jeden krok do tego, aby zachęcić klientów do skorzystania z Twoich produktów lub usług. 
Choć jest podstawą prowadzenia wielu biznesów, często nie poświęcamy jej funkcjonalności należytej uwagi. Sprawdź kilka kluczowych kroków, o które należy zadbać, aby strona internetowa spełniała swoje zadanie – wpływała na sprzedaż i zachęcała do ponownych odwiedzin.

Szybkość wczytywania

Nawet najlepszy i najbardziej interaktywny projekt strony nie zatrze złego pierwszego wrażenia, czyli… wolno lub tylko w części wczytywanej strony. To, ile użytkownik będzie czekał na jej załadowanie ma istotne znaczenie w mierzeniu i osiąganiu zadowalających konwersji. Czas to uszanować i wprowadzić niezbędne zmiany. Możesz usunąć niepotrzebne widżety lub wtyczki, zmniejszyć obrazy, które ozdabiają Twoją stronę, a gdy i to nie pomoże – zastanowić się nad prostszą konstrukcją strony. 

Aby dokładnie przeanalizować, z jaką szybkością wczytuje się Twoja strona, możesz wypróbować bezpłatne, ale niezwykle skuteczne narzędzie:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Działające odnośniki 

To jeden z częstszych błędów, z jakimi można spotkać się na stronach internetowych. Wystarczy drobna zmiana w docelowym adresie URL, przeniesienie treści do innej zakładki lub brak podpięcia pod hiperłącza, a to recepta na to, aby użytkownik kliknął czerwony krzyżyk i opuścił Twoją witrynę – sklep internetowy lub landing page. Na szczęście nie musisz sprawdzać wszystkich linków ręcznie. Proponujemy skuteczne rozwiązanie:  
http://www.deadlinkchecker.com/

Dopasowanie do urządzeń mobilnych 

Jeśli Twoja strona nie jest jeszcze dopasowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych – zmień to. Jak pokazują badania już ponad 80% użytkowników aktywnie przeglądających (i robiących zakupy!) Internet korzysta w tym celu ze smartfonów. Nikogo nie dziwi więc nasilający się w projektowaniu słuszny trend mobile first

Co więcej – Google już od jakiegoś czasu otwarcie mówi o tym, że to strony, które są responsywne, pozycjonują się wyżej w rankingu (wynikach wyszukiwania). To prosta droga do tego, aby sukcesywnie zwiększać ruch organiczny na Twojej stronie relatywnie niskim kosztem. 

Skorzystaj z bezpłatnego narzędzia Google do sprawdzenia dostosowania Twojej strony do urządzeń mobilnych:  https://search.google.com/test/mobile-friendly
Lub z rozbudowanego interfejsu, dzięki któremu sprawdzisz sposób wyświetlania strony na wielu urządzeniach: https://quirktools.com/screenfly/

Ekspozycja zakładek Kontakt 

Wyobraź sobie sytuację, w której klienta zainteresowała Twoja oferta. Rozmyśla nawet nad tym, że być może będziesz dobrym partnerem biznesowym na kolejne miesiące lub lata. Dla Twojej firmy to świetna okazja do rozwoju i stabilizacji. W tym scenariuszu może nie zadziałać tylko jedna rzecz: klient nie będzie mógł się z Tobą skontaktować. Zadbaj o to, by zakładki z kontaktem lub formularzem były dobrze wyeksponowane: 

  • przy konkretnej ofercie z zachętą do kliknięcia, czyli tzw. CTA (ang. Call To Action), 
  • w górnym pasku zakładek, 
  • w stopce strony.

Pojemny i wydajny serwer 

Strona, która przyzwyczaiła użytkowników do tego, że zazwyczaj nie działa… będzie stroną, której nikt nie odwiedzi ponownie. Możesz porównać to do wrażenia po wizycie w sklepie lub restauracji, gdzie raz za razem brakuje składników. Niezbyt dobrze, prawda? Poszukując odpowiedniego serwera, sprawdź: 

  • jego pojemność – przy małych i średnich stronach wystarczy około 1 GB,
  • transfer – zwróć uwagę na to, by wynosił około 20 GB, 
  • cenę – za dobre jakościowo serwery nie musisz przepłacać. 

Sprawnie przejdź przez powyższe siedem punktów i korzystaj ze wszystkich benefitów, jakie dla Twojego biznesu może mieć odpowiednio przygotowana strona internetowa. 
Jeśli potrzebujesz wsparcia lub projektu nowej strony – daj nam znać i wypełnij brief. Chętnie pomożemy!
Wypełnij brief