kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

Roczny Raport Zaopatrzenia 2019

Projekt drukowanej i cyfrowej wersji Raportu Rocznego Dostaw, animacji i innych materiałów marketingowych dla wiodącej Globalnej Organizacji Pomocy Dzieciom

Klient

Globalna Organizacja Pomocy Dzieciom

Zakres prac:

Kompozycja raportu
Infografiki
Animacje
Wizualizacja danych
Złożenie raportu
Przygotowanie do druku
Wersja www
Wersja PDF
Panele Tusand
Broszura

Od ponad 70 lat Organizacja ta niestrudzenie pracuje nad realizacją swojej misji dotarcia do każdego potrzebującego dziecka i pomocy mu, pozostając aktywną w ponad 190 krajach i terytoriach na całym świecie. Praca, którą wykonują każdego dnia, jest naprawdę niezwykła i byliśmy podekscytowani możliwością współpracy nad projektem, który zaprezentuje i podsumowuje tę działalność.

Nasza współpraca z Organizacją opiera się na trzyletniej umowie o świadczenie usług długoterminowych. Świadomość społeczna jest głęboko zakorzeniona w DNA całego zespołu Funktional. Zawsze wspieraliśmy organizacje, które rozwijają produkty i usługi popychające społeczeństwo do przodu i przyczyniają się do czynienia dobra na świecie. Dlatego stworzyliśmy naszą misję Blue Dot, aby poświęcić jeszcze więcej czasu na współpracę dla takich firm i instytucji. To podejście, które dzielimy z Organizacją, zgadzając się z przekonaniem, że każde dziecko zasługuje na dzieciństwo.

Byliśmy odpowiedzialni za kompleksowe przygotowanie Raportu Rocznego Dostaw całej Organizacji za rok 2019 zarówno w formie drukowanej, jak i cyfrowej, a także dodatkowych materiałów marketingowych opartych na raporcie.

Panowanie nad mnogością elementów

Roczny Raport Zaopatrzenia to jedna z najważniejszych corocznych publikacji dla naszego klienta, podsumowująca działalność całej Organizacji w minionym roku. Ponieważ zawiera tak wiele informacji, wiedzieliśmy, że konieczne jest, żeby przedstawić tę ogromną ilość danych w prosty, przejrzysty, ale angażujący wizualnie sposób, aby były one wyraziste i łatwe do spożycia. Ponadto musieliśmy przygotować raport zarówno w formie drukowanej, jak i cyfrowej, a także stworzyć animacje, panele ścienne Tusand oraz broszurę opracowaną na podstawie informacji zawartych w raporcie. Musieliśmy zachować wizualną spójność całej marki, jak i projektu we wszystkich materiałach marketingowych, o stworzenie których zostaliśmy poproszeni, jednoczesnym zachowując możliwość dostosowania danych do odpowiedniego formatu.

Wybuch globalnej pandemii COVID-19

Gdy zaczynaliśmy pracę nad tym złożonym projektem, globalna pandemia COVID-19 i niespodziewany lockdown zmusiły nas do zmiany biegów i planów w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy. Musieliśmy przejść na pracę zdalną i szybko opracować nową strukturę organizacyjną, aby dotrzymać harmonogramu tego, jak i innych projektów. Na szczęście szybko się przystosowaliśmy do nowej rzeczywistości. Systematyczna komunikacja między naszymi zespołami wewnętrznymi oraz z naszym klientem była kluczem do rozwiązania tego problemu.

Praca zespołowa

Przed opracowaniem własnych koncepcji nowopowstającego raportu, nasz zespół ściśle współpracował z przedstawicielami Organizacji, aby zapoznać się z procesy tworzenia poprzedniego raportu. Po tych dyskusjach byliśmy w stanie nakreślić różne elementy, które można wykorzystać w celu zwiększenia doświadczeń użytkownika, zarówno w wersji cyfrowej, jak i drukowanej raportu, wraz z dodaniem własnych pomysłów i zaleceń.

Musieliśmy wdrożyć naszego partnera do naszego systemu recenzji online, aby zapewnić proces akceptowania projektu, ponieważ było wielu interesariuszy, którzy musieli walidować i oceniać kolejne części raportu. Ponieważ organizacja jest niewiarygodnie duża i działa w wielu częściach świata, zdecydowaliśmy się użyć Ziflow – zaawansowanego narzędzia do sprawdzania online, które umożliwia recenzowanie i współpracę przy złożonych projektach kreatywnych. Ponadto przedstawiciele Organizacji mieli dostęp do projektu na Teamwork – wykorzystywanej przez nas platformie do zarządzania projektami, gdzie mogli udzielić dodatkowych sugestii i komentować bieżące prace.

W duchu metodologii Agile

Całość treści raportu dostarczyła nam organizacja. Nadal jednak musieliśmy przygotować całą jego kompozycję i prezentację wizualną w taki sposób, aby jak najlepiej zaangażować i inspirować przedstawicieli grupy docelowej, umożliwiając im zapoznanie się ze złożonymi informacjami w prosty i przejrzysty sposób. Pozostaliśmy wierni kolorom, logotypom, typografii i innym elementom wizualnym, które Organizacja już stworzyła, aby zachować silną rozpoznawalność i spójność marki.

Wersja drukowana została zaprojektowana jednocześnie z wersją cyfrową, a wykorzystując metodologię Agile byliśmy w stanie zachować elastyczność w naszych staraniach, mimo że założenia projektu ulegały zmianie w trakcie, a terminy pozostawały napięte.

Opowiedzieć historię na różne sposoby

W ramach całego projektu, przygotowaliśmy również wielkoformatowe panele Tusand, animacje, prezentację PowerPoint, foldery z dokumentami, broszurę oraz inne materiały prezentujące wybrane dane z raportu. Formaty te pozwoliły naszemu partnerowi podzielić się wynikami swoich działań z grupą docelową na więcej sposobów, pokazując, ile ciężkiej pracy wkłada Organizacja w stworzenie lepszego świata dla każdego dziecka. Identyfikacja wizualna tych materiałów idealnie pasowała i uzupełniała sam projekt Rocznego Raportu Dostaw w każdej formie styku z odbiorcą.

Organizacja pracy w czasach pandemii

Ze względu na ciasne terminy i przesunięcia spowodowane pandemią, byliśmy z wyprzedzeniem przygotowani na ewentualną konieczność skalowania i powiększania naszego zespołu. Ponieważ wiele materiałów było w formie fizycznej, to od początku braliśmy pod uwagę tę możliwość, aby móc zakończyć i dostarczyć projekt przed ostatecznym terminem.

Przejrzystość wyników

Przejrzystość i jawność mają najwyższe znaczenie dla wszystkich organizacji, ale szczególnie dla organizacji z sektora NGO. Decydując się na prezentację wyników w przystępny i zrozumiały sposób, zwiększyliśmy poziom zaufania, jakim ludzie mogą darzyć Organizację. Ponadto dzięki jasnemu przekazowi pomogliśmy jej utrzymać silną pozycję, jeśli chodzi o wiarygodność i integralność. Wszystko to jasno pokazuje czytelnikowi raportu, że każdy z nas ma wpływ na rzeczywistość wokół nas i że razem jesteśmy w stanie zmienić świat.

Nieprzerwana współpraca na rzecz lepszego świata

Końcowy raport składał się ze 124 stron, na których przedstawiono autentyczne historie osiągnięć organizacji i pomocy udzielonej w ciągu całego poprzedniego roku. Jesteśmy dumni, że w ramach naszej misji Blue Dot możemy wdrażać projekty, takie jak Raport Roczny Dostaw 2019 dla globalnego lidera światowych organizacji pomocy dzieciom, do naszych kontaktów w Funktional. Ten projekt zainspirował nas, aby poświęcić jeszcze więcej naszych zasobów i czasu na promowanie i podnoszenie świadomości na temat tak ważnej działalności w skali całego świata.

Chcesz z nami pracować?
Opowiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.
Podobne projekty

OMGKRK

Branding krakowskiej społeczności startupowej

Norsweet

Jak zbudowaliśmy markę z mocną wizją i misją

Charlie’s Pie Shop

Branding, strona internetowa i projekt opakowań dla sieci restauracji z nowozelandzkimi, wytrawnymi ciastami

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Akceptuję” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuję