kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

Łukasz Pieniążek

Personal branding i marketing dla kierowcy rajdowego

Klient

Łukasz Pieniążek

Co zrobiliśmy:

Strategia komunikacji
Key visual
Logo i identyfikacja wizualna
Strona www – Concept, UX, UI, development
Sesja zdjęciowa
Materiały promocyjne
Wizualizacje 3D
Wideo
Prezentacje multimedialne
Media społecznościowe
PR & media relations
Projekt oklejenia samochodu
Wyposażenie oraz strój kierowcy i pilota
Gadżety dla fanów

www.pieniazekrally.com

Łukasz Pieniążek to młody, utalentowany kierowca rajdowy z Częstochowy, startujący obecnie w cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC2. Już na samym początku swojej wyścigowej kariery wykazał niezwykły talent, zajmując pierwsze miejsce w czterdziestej edycji Rajdu Monte Karlino.  Zdobył niezliczoną ilość nagród, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Wyzwanie

Pod koniec 2017 roku, po kwalifikacjach do WRC2, Łukasz zdecydował się na podniesienie poziomu swojej marki tak, aby dokładniej odzwierciedlała jego osiągnięcia i ambicje. Przygotowując tę kolejną fazę rozwoju w swojej karierze, przyszedł do nas skonsultować kwestię brandingu i własnego wizerunku. Łukasz szukał czegoś świeżego i odmiennego – niekonwencjonalnego w porównaniu do tego, co zwykle spotykamy w branży motoryzacyjnej. Chciał się wyróżnić na tle konkurencji i prezentować jako mocny zawodnik i groźny przeciwnik.

Łukasz miał dwa główne cele:
– po pierwsze przyciągnąć nowych fanów,
– po drugie znaleźć odpowiedniego sponsora.

Rozwiązanie

Realizacja projektu dla Łukasza była dla nas doskonałą okazją do przeniesienia najlepszych
i najciekawszych technik oraz praktyk zwykle stosowanych w brandingu konsumenckim korporacji, do branży motoryzacyjno-sportowej. Spędziliśmy mnóstwo godzin na pracach koncepcyjnych, warsztatach, testach porównawczych i rozmowach z naszym Klientem, aby dobrze się poznać i dogłębnie zrozumieć problemy i potrzeby Łukasza. Wiele z naszych działań opierało się na procesie odkrywania tożsamości Łukasza, tak aby stworzyć Jego nowy, oryginalny wizerunek, który przyciąga uwagę i jest odpowiednio postrzegany przez opinię publiczną.

Identyfikacja wizualna

Nowy Łukasz Pieniążek to człowiek, który przemyka obok nas z taką prędkością, że dostrzeżemy tylko czarno-niebieską łunę. Na taką kolorystykę zdecydowaliśmy się, opracowując dynamiczny motyw przewodni, ponieważ są to jego ulubione kolory. Cały branding to efekt wielogodzinnych spotkań z Łukaszem, przełożenie jego marzeń i opowieści. Światła i neony. Świat science-fiction.

Oklejenie samochodu

Oklejając auto, zbudowaliśmy jedyną w swoim rodzaju dynamiczną maszynę z przyszłości. Przygotowaliśmy również obrotową wizualizację 3D samochodu, do prezentacji pojazdu w social media i na stronie internetowej Łukasza.

Sesja zdjęciowa i wideo

Wykonaliśmy również sesję zdjęciową Łukasza i jego pilota Przemka. Zdjęcia wykorzystane zostały w projekcie strony internetowej i grafice Key Visual. Jednym z naszych kolejnych wyzwań był montaż i postprodukcja materiałów nagranych podczas treningów, videorelacji z rajdów i wywiadów z Łukaszem i Przemkiem. Każdy z filmów promocyjnych zaczyna się i kończy opracowanym przez nas dynamicznym intro i outro.

Materiały promocyjne

Zaprojektowaliśmy mnóstwo materiałów promocyjnych: wizytówek, katalogów, broszur, pocztówek, notesów, plakatów – wszystko wizualnie spójne, utrzymane w męskim, dynamicznym stylu.

Strona internetowa

Po stworzeniu silnego identyfikatora wizualnego byliśmy w stanie opracować kluczowy motyw w projekcie strony internetowej, zgodny z marką i tożsamością Łukasza. Obudziliśmy w sobie ducha zabawy i uruchamiając pełną moc naszej kreatywności, nadaliśmy stronie internetowej interaktywny styl, oparty na oldschoolowej grze wyścigowej.

Media społecznościowe

Nawiązaliśmy współpracę z Agencją 365, aby wspierała nas w publikowaniu materiałów promocyjnych, prowadzeniu kanałów social media oraz PR. Opracowana odnowiona strategia i plan komunikacji przyniosły 67% wzrost zasięgu w ciągu 8 miesięcy. Nasze działania PR przekroczyły najśmielsze oczekiwania. Pojawiło się ponad tysiąc wzmianek prasowych o Łukaszu w krajowych i zagranicznych publikacjach.

Rezultat

Zbudowaliśmy oryginalny i profesjonalny wizerunek Łukasza, który mocno wyróżnił się na tle konkurencji. Branding personalny naszego klienta w swoich założeniach opiera się na autentyczności i spójności przekazu z rzeczywiście wyznawanymi i realizowanymi przez niego wartościami. Pomogliśmy mu stworzyć rzetelną markę oraz wiarygodną prezentację siebie jako człowieka, który osiągnął sukces jako kierowca rajdowy. Realizowanie przemyślanej strategii sprawiło, że rozpoznawalność Łukasza znacząco wzrosła i pozwoliła mu zaprezentować swoje zawodowe osiągnięcia szerokiemu gronu odbiorców.

 

 

Chcesz z nami pracować?
Opowiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuje

Zróbmy wspólnie projekt
Wypełnij formularz a my skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.
Dziękujemy za wiadomość.
Klient
Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.
OK
Efekty pracy z Funktional spełniają wszystkie nasze wymagania dotyczące projektów.
Pracowników cechują wysoki profesjonalizm, rzetelność oraz elastyczność.
Komunikacja przebiega bezproblemowo, a dział obługi klienta jest zawsze do naszej dyspozycji.
Picture
Maciej Socha
BIODERMA - NAOS
From the start, we felt that Funktional was asking the right questions and took an earnest interest in our business and our client’s needs. Their design process enables us to keep in daily contact, so there are no surprises around schedule or creative ideation. Whether we are working with Funktional on tactical creative production or more strategic creative design, Funktional is a solid partner all through the process.
Picture
Michael Kolbrener
INNER WORKINGS
Kontakt i współpraca z działem obsługi Klieneta a także działem graficznym firmy Funktional, przebiegał według najwyższych standardów, co zaowocowało dostarczeniem dla nas najwyższej jakości materiałów na jakich nam zależało.
Picture
Magdalena Kardela
Tele-fonika Cables
  • Award
  • Award
  • Award
  • Award
  • Award