kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

3A Composites Mobility

Branding dla światowego lidera komponentów pojazdów drogowych i kolejowych.

Klient

3A Composites

Zakres prac

Logo
Logotypy sub-brandów
Identyfikacja wizualna
Katalogi korporacyjne i produktowe
Szablon prezentacji PPT
Stoisko targowe
Sesje fotograficzne
Wideo korporacyjne
Animacje produktowe
Strona www
Aplikacja produktowa Unreal

3acompositesmobility.com

3A Composites to działająca na czterech kontynentach, zatrudniająca ponad 4000 pracowników, szwajcarska firma z ponad 60-letnim doświadczeniem. Jest częścią międzynarodowego koncernu Schweiter Technologies AG. W 2015 roku wykupiła polską spółkę Plastwag i połączyła ją ze swoją marką Airex Composite Structures, która przez wiele lat swojej działalności wypracowała sobie stabilną pozycję lidera na rynku światowym w produkcji i rozwoju inteligentnych materiałów kompozytowych.

W efekcie fuzji tych dwóch spółek nastąpił renaming i powstała marka 3A Composites | Mobility, której nazwa wywodzi się od firmy-matki i łączy w sobie kompozyt z mobilnością. Obecnie to główny dostawca gotowych komponentów dla wiodących marek pojazdów szynowych i drogowych, takich jak Stadler, Siemens czy Solaris.

Wyzwanie

Połączenie dwóch tak dużych spółek spowodowało reorganizację wewnątrz firmy. Wywołało problemy komunikacyjne, employer brandingowe i strukturalne. Wśród pracowników zrodziło liczne obawy, poczucie niepewności, a nawet zagrożenia, co pociągnęło za sobą naturalny opór do zmiany. Stracili poczucie wspólnoty, przynależności, ‘jednego kierunku’. Naszym wyzwaniem było kompleksowe wykreowanie wizerunku marki 3A Composites Mobility, biorąc pod uwagę jej wiodącą pozycję w produkcji na rynku globalnym.

Rozwiązanie

Nasz klient zaproponował nam wspólną podróż w przyszłość, podczas której zajęliśmy się brandingiem firmy, przedstawiającym markę jako pracodawcę na wysokim europejskim poziomie, nowoczesnego, zapewniającego swoim pracownikom stabilne zatrudnienie, bezpieczeństwo, możliwość rozwoju i awansu.

Logotyp

Logotyp jest prosty i dynamiczny. Monochromatyczny. Oszczędny w swej formie, typograficznie inspirowany szwajcarskim minimalizmem – bezszeryfowy. Odzwierciedla kluczowe wartości marki: nowoczesność, stabilność i ponadczasowość. Pochylenie słowa Mobility symbolizuje ruch, rozwój oraz dynamizm – cechy pędzącej w przyszłość firmy. Pędzącej szybkim pociągiem, zbudowanym na bazie nowoczesnych komponentów 3A Composites | Mobility.

Elementy brandingu

Typografia, kolor i linia to trzy główne elementy graficzne brandingu 3A Composites | Mobility. Bezszeryfowy krój pisma, o czystym, prostym wyglądzie łączy regularność formy z czytelnością i praktycznością. Na podstawową paletę kolorystyczną składają się odcienie czerni i niebieskiego. Jest chłodno, technicznie, laboratoryjnie. Przejrzyście.
Czarne linie jako bardzo istotny element graficzny brandingu 3A Composites | Mobility, to efekt połączenia charakterystycznej dla szwajcarskiego stylu geometryzacji z symboliką dróg i szyn kolejowych, po których pędzą pojazdy zbudowane z komponentów marki. Tą samą czarną linią projektowaliśmy ikony, będących symbolicznym wsparciem treści. Znaki są proste, techniczne i świetnie komponują się z towarzyszącą im typografią.

Szwajcarski styl

To prostota, funkcjonalność, uporządkowanie, precyzja i elegancja. To jasna, a nawet chłodna kolorystyka. To nadrzędna rola typografii. Koniecznie bezszyfrowej. Najistotniejsza jest treść, niezakłócona niczym, co rozpraszałoby jej odbiór. Piękno nie może przyćmiewać przekazu. Ma być ładnie, ale przede wszystkim czytelnie. Szwajcarsko.

Szablon prezentacji PowerPoint

Prezentacja PPT to odwieczna zmora dużych korporacji. Przy wielu użytkownikach i osobach przygotowujących prezentacje, niełatwo jest osiągnąć spójność graficzną z brandingiem marki.
Stworzyliśmy uniwersalny, elastyczny, posiadający wiele elementów i stylów akapitowych szablon. Szablon ten sprawdza się we wszystkich działach firmy.

Subbrandy

3A Composites | Mobility posiada 4 produkty – Comfloor (ogrzewane podłogi), Innocab (fronty), Xbody (dachy i ściany) i Infit (rozwiązania do wnętrz pojazdów). Dla każdego z produktów stworzyliśmy logo wraz z patternem nawiązującym do konstrukcji danego komponentu. Pogrubiony font logo symbolizuje siłę, wytrzymałość i stabilność – cechy naszej szwajcarskiej firmy i jej produktów. Pattern cechuje prostota, charakterystyczna dla szwajcarskiego stylu geometryzacja
i subtelność formy. Zbudowany cienką, delikatną linią, nawiązującą do lekkości komponentów, odzwierciedla ich strukturę i warstwowość. Każdy oddaje identyfikowany z nim element a razem tworzą zgraną rodzinę produktów.

Materiały BTL - Foldery

Na potrzeby berlińskich targów przygotowaliśmy katalog korporacyjny i cztery karty produktowe, przekazujące w przejrzysty sposób najważniejsze cechy poszczególnych subbrandów.
Karty produktowe, oszczędne w swej formie, z prostą typografią i czarną linią, wzbogacone ikonami i zdjęciami zachowanymi w chłodnej tonacji są czytelne i przyjemne w odbiorze. Możliwość złożenia kart w teczkę, przez zastosowanie składania w ‘C’, nadaje kartom dodatkową funkcjonalność.

Animacje

We wrześniu 2018 r. w Berlinie odbyły się targi branżowe InnoTrans, na których pierwszy raz publicznie firma 3A Composites | Mobility zaprezentowała nową nazwę i branding.

Na potrzeby targów, we współpracy z Panopticon Films, stworzyliśmy cztery animacje, prosto i czytelnie przedstawiające poszczególne produkty. Z krótkich filmików chętnie korzystają handlowcy, świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie rozmów z klientem. Stanowią też istotne uzupełnienie strony www firmy.

Stand - stoisko

We współpracy ze szwajcarską firmą Standbau Hug AG zaprojektowaliśmy 46-metrowe stoisko dla 3A Composites | Mobility na targi berlińskie. Nowatorski, dynamiczny design i oszczędna, jasna kolorystyka przełamana ciepłem drewna, przyciągały rzeszę klientów atmosferą bezpiecznej nowoczesności.

Film korporacyjny i sesje zdjęciowe

Na berlińskie targi InnoTrans, we współpracy z Panopticon Films, zrealizowany został czterominutowy film prezentujący najistotniejsze cechy i wartości firmy. Ciekawie przedstawiony proces produkcyjny i wzbudzające zaufanie wypowiedzi pracowników, w połączeniu z jasną tonacją, spokojnym tempem i łagodnymi, lekkimi kadrami, świetnie obrazują innowacyjność, kreatywność i otwartość 3A Composites | Mobility, w atmosferze pełnej komfortu i bezpieczeństwa.

W fabrykach w Mielcu i Altemhein odbyły się sesje zdjęciowe. Ich efekty można oglądać w katalogach i na stronach www. Zdjęcia zostały również wykorzystane w projekcie stoiska berlińskich targów. Fotografie zachowane są w jasnych, niebieskich kolorach. Charakteryzują się technicznym, laboratoryjnym klimatem. W pełni oddają ducha marki.

Strona www

Strona firmy ma charakter wizerunkowo-informacyjny. Oszczędna w formie, prawie techniczna, o delikatnej, jasnej, niebieskawej kolorystyce i prostej typografii. Nie ma tam nic, co rozpraszałoby odbiór i zakłócało szybkie znalezienie poszukiwanych treści. Po prostu zawiera to, co najistotniejsze, a wszystko ułożone w przejrzysty, logiczny sposób. Ze szwajcarską precyzją.

Rezultat

Przełomowym wydarzeniem dla 3A Composites Mobility był udział w międzynarodowych targach InnoTrans w Berlinie, podczas których po raz pierwszy publicznie zaprezentowana została nowa nazwa i branding. Stoisko firmy cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Branding 3A Composites | Mobility to strategia ponadprzeciętnego wzrostu i od początku była traktowana jak inwestycja, która ściśle skorelowana ze strategią biznesową firmy przynosi oczekiwane rezultaty. Marka prezentuje się nowocześnie i jest postrzegana przez klientów jako godny zaufania partner biznesowy. Branding pozwolił też zbudować silne poczucie tożsamości pracowników z firmą.

Chcesz z nami pracować?
Opowiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.
Podobne projekty

Bratex

Branding dla producenta systemów dachowych

Tauron Arena Kraków

Katalog sprzedażowy i karty produktowe

OMGKRK

Branding krakowskiej społeczności startupowej

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuje

Poznajmy się
Wypełnij formularz a my skontaktujemy się z Tobą w celu umówienia darmowej konsultacji.
Dziękujemy za wiadomość.
Klient
Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.
OK
Efekty pracy z Funktional spełniają wszystkie nasze wymagania dotyczące projektów.
Pracowników cechują wysoki profesjonalizm, rzetelność oraz elastyczność.
Komunikacja przebiega bezproblemowo, a dział obługi klienta jest zawsze do naszej dyspozycji.
Maciej Socha
BIODERMA - NAOS
From the start, we felt that Funktional was asking the right questions and took an earnest interest in our business and our client’s needs. Their design process enables us to keep in daily contact, so there are no surprises around schedule or creative ideation. Whether we are working with Funktional on tactical creative production or more strategic creative design, Funktional is a solid partner all through the process.
Michael Kolbrener
INNER WORKINGS
Kontakt i współpraca z działem obsługi Klieneta a także działem graficznym firmy Funktional, przebiegał według najwyższych standardów, co zaowocowało dostarczeniem dla nas najwyższej jakości materiałów na jakich nam zależało.
Magdalena Kardela
Tele-fonika Cables
  • Award
  • Award
  • Award
  • Award
  • Award