Cirrus LED
Audyt i warsztaty UX/UI, projekt UX, projekt graficzny landing page’a i nowej strony internetowej dla wiodącego, amerykańskiego producenta rozwiązań dla wyświetlaczy LED
Klient
Cirrus LED
Cirrus LED
Nasz klient zwrócił się do nas z pytaniem o rozwiązania dla wsparcia procesu lead generation. Było to związane z transformacji modelu biznesowego Cirrus. Do tej pory sprzedawali głównie innym firmom B2B, które instalowały ich produkty. Klienci końcowi nie mieli bezpośredniego kontaktu z firmą. Ponieważ rynek się zmienia, a średnia cena ekranu wynosi około 15 000 $, postanowili zmienić model biznesowy na hardware as a service. Wymagało to istotnych zmian całej strategii marketingowej.
Po wstępnym audycie w ramach eksploracji zidentyfikowaliśmy jednak problem związany ze stroną internetową, która nie potrafiła w angażujący sposób przedstawić produktów, ich przewagi konkurencyjnej i zaciekawić grupy docelowej, odpowiadając na jej potrzeby.
W tej sytuacji nasza diagnoza i rekomendacje mogły być tylko jedne – kampania lead generation nie zadziała bez zaprojektowania i wdrożenia nowej, odpowiadającej najnowszym trendom i dopasowanej do klienta docelowego, strony internetowej. Zasugerowaliśmy najbardziej optymalne według nas rozwiązanie, które pozwoli na jak najszybszy start działań marketingowych – w pierwszej kolejności zaprojektowanie i wdrożenie landing page’a, który będzie wyczerpującą wizytówką firmy i jej oferty, a równocześnie budowa od podstaw nowej, zaawansowanej strony internetowej, która w odpowiedni sposób wprowadzi użytkownika w świat i historię marki. Co, z racji specyfiki produktów Cirrus, nie jest takim łatwym zadaniem – choćby w kontekście zaprezentowania na stronie parametrów i jakości wyświetlania ekranów. Ale lubimy wyzwania, więc z entuzjazmem przystąpiliśmy do pracy.
Cirrus to marka, która ma naprawdę sporo do opowiedzenia o sobie, stąd wiedzieliśmy, że konieczna jest odpowiednia narracja dla tej historii. Zaczęliśmy więc od audytu starej strony internetowej klienta w wersji rozszerzonej, która skupiała się także na elementach strategicznych, m.in. personach, grupie docelowej. Dzięki temu mogliśmy wszystko uporządkować, przygotowując architekturę informacji i makiety dla wszystkich widoków. Podczas projektowania customer experience skoncentrowaliśmy się na potrzebach i problemach klientów poprzez dogłębną analizę ścieżek customer journey. Takie podejście pozwoliło nam przedstawić właściwe informacje dokładnie wtedy, kiedy użytkownik ich potrzebuje, a tym samym zwiększyć pozytywne doświadczenia klienta. Kluczowym elementem okazał się kalkulator, który z uwzględnieniem szeregu parametrów pozwalał wyestymować zwrot z inwestycji dla klientów Cirrus. To element, który może przeważyć o decyzji zakupowej.
Pracę nad makietami toczyły się w stałym kontakcie z klientem, iteracyjnie i z wykorzystaniem metodologii Agile. Kiedy dostaliśmy zielone światło dla opracowanej architektury i makiet, rozpoczęliśmy symultanicznie pracę zarówno nad designem strony, jak i landing page’a. W miarę procesu projektowego jednak, w związku z wybuchem globalnej pandemii COVID-19, zmianie uległa także sytuacja na rynku klienta, co odbiło się także na ustalonej strukturze strony – dzięki zwinnemu podejściu byliśmy w stanie dynamicznie dostosować się do nowych wytycznych.
Projektując warstwę graficzną, naszym celem było oddać istotę ekranów LED, które oferuje Cirrus – szeroką i zachwycającą paletę barw, której próbnikiem był logotyp marki, dla różnych elementów strony. Postawiliśmy także na dynamiczne, animowane przejścia kolorystyczne w zmianach odsłon slidera na stronie głównej. Wysoka jakość i płynny obraz w połączeniu z dostępnością i dobrą ceną to cechy produktów Cirrus. Kolory i ruch – w tych dwóch elementach zaklęta jest istota produktów naszego klienta, co chcieliśmy w subtelny sposób podkreślić w ramach projektu. Odpowiadający w pełni wszystkim założeniom i dopieszczony w każdym detalu projekt skierowaliśmy do wdrożenia.
Dzięki nowej stronie internetowej Cirrus mógł zacząć planować swoje działania lead generation, która teraz miała znacznie większe szanse na zadowalający współczynnik konwersji, prezentując w pełnej okazałości produkty i usługi marki. Aby zapewnić jeszcze większe szanse na sukces, przygotowaliśmy zestaw materiałów digital pod kampanię Google Display Network oraz zajęliśmy się copywritingiem w ramach działań Google Search Ads. Nasza wstępna diagnoza i rekomendacje okazały się słuszne i pozwoliło klientowi na zwiększenie sprzedaży w trudnych czasach globalnego kryzysu.
Projektujemy kompleksowe rozwiązania dla liderów rynku.
Przekonaj się, co możemy zrobić dla Ciebie!
Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.