kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

Sferis.pl

Projekt platformy e-commerce dla Sferis.pl

Klient

Sferis.pl

Zakres pracy:

Platforma e-commerce – koncepcja i projekt graficzny
Projektowanie UX / UI
Opracowanie UI kit i Design System
Projektowanie interakcji
Konsultacje wdrożeniowe

www.sferis.pl

Sferis.pl to multibranżowy sklep internetowy i jeden z ulubionych serwisów Polaków – od ponad 23 lat rozwija się w polskim segmencie e-commerce (zajmując wysoką pozycję w rankingu “E-commerce w Polsce” i obsługując 500 000 UU miesięcznie).

Firma Sferis rzuciła nam wyzwanie! Zwróciła się do nas z prośbą o zaprojektowanie platformy e-commerce w wersji desktopowej i mobilnej. Brief miał konkretne założenia – przede wszystkim poprawić doświadczenia użytkowników. Naszym głównym celem było stworzenie platformy, która będzie nie tylko rozumieć potrzeby kupujących, ale będzie mogła być cały czas rozwijana, ulepszana i będzie wyróżniać się na tle konkurencji. Projekty e-commerce, które realizujemy dla naszych klientów to zawsze ciekawe i duże wyzwania. W tym przypadku było o tyle ciekawie, że wcześniej mieliśmy już okazję współpracować z firmą Sferis. Przygotowując dla nich rebranding, bardzo dokładnie poznaliśmy ich odbiorców, potrzeby, cele biznesowe i założenia strategiczne marki. O tym jak wyglądała nasza współpraca podczas przygotowania rebrandingu możecie przeczytać w tym case study.

Nowoczesny branding jako kierunek designu

W ramach wcześniejszej współpracy z marką Sferis.pl stworzyliśmy nową strategię komunikacji i identyfikację wizualną, która stawiała na bardzo emocjonalny przekaz i budowanie zaangażowania i relacji z kupującymi. Niebanalne motywy graficzne, zunifikowana typografia, a także nowoczesna paleta kolorystyczna wspólnie stworzyły wizerunek i nadały marce tożsamość, która była punktem wyjściowym i istotnym kierunkiem dla dalszych prac.

Rozwiązania UX idące z duchem czasu

Głównym założeniem podczas budowania nowej platformy sprzedażowej była poprawa user experience w obszarze całego sklepu online w celu maksymalizacji sprzedaży i zwiększenia możliwości rozwoju e-commerce. W post-pandemicznych czasach digital transformation nowoczesny UX i rozwiązania zapewniające pełną kontrolę klientowi (bez konieczności ingerencji zewnętrznych agencji, czy developerów) były fundamentem prac projektowych, aby zapewnić realizację planów marketingowych i sprzedażowych.

Porządek prac dzięki metodyce Agile

Przyjęliśmy metodykę pracy w tygodniowych sprintach, rozpisanych na podstawie PRL (Prioritised Requirements List) zaczerpniętych z metodyki AGILE. Prace podzieliliśmy na etapy: audytu obecnego sklepu, porządkowania zastanej architektury informacji, a następnie projektowania responsywnej stylistyki serwisu (dokładnie opisanej w dokumentacji technicznej jako ułatwienie do wdrożenia). Aby zachować ciągłość komunikacji w projekcie, organizowaliśmy cotygodniowe spotkania warsztatowe z klientem, by na bieżąco reagować na pojawiające się wyzwania.

Wyszukiwanie produktów

Wyszukiwanie produktów zaprojektowaliśmy tak, aby było ono intuicyjne na każdym etapie zakupowym, z każdego miejsca w sklepie. Nowy e-commerce umożliwia nam konfigurowanie zapytania w jednym miejscu – otrzymując na bieżąco sugestie odnośnie ostatnio oglądanych produktów, słów kluczowych oraz produktów podobnych. To rozwiązanie, które dopasowaliśmy indywidualnie do wersji desktopowej i mobilnej.

Listowanie produktów

Jednym z elementów idealnego UX jest odpowiednie uporządkowanie produktów na stronie – ich kategoryzacja, filtracja, wyszukiwanie. Wdrożyliśmy system, który pozwala na tworzenie różnorodnych kategorii produktowych adekwatnych do aktualnych rabatów. Dzięki temu można w łatwy sposób tworzyć nowe kampanie reklamowe, wyszczególniać wybrane produkty objęte daną promocją. Wprowadziliśmy także z góry zdefiniowane tagi do sklepu oznaczone poszczególnymi kolorami dla łatwiejszego i bardziej intuicyjnego zapamiętania i rozróżniania.

Filtrowanie produktów

Obecne filtrowanie produktów w sklepie zostało dostosowane do strategii sprzedażowej. Zostało zbudowane w sposób przejrzysty, dynamiczny, intuicyjny. Ten element sklepu został także dostosowany do wersji mobilnej. Aby usprawnić filtrowanie i sortowanie zastosowaliśmy nowe interakcje (np. switch zamiast checkboxa) dopasowane do dynamicznego szukania produktów.

Prezentacja produktu

Sferis to firma, która posiada w swojej ofercie bardzo dużo produktów – z różnych kategorii – a każdy z nich występuje w kilku wariantach. Stworzyliśmy system trzech, dedykowanych, responsywnych widoków produktów. Zawiera on specjalny układ tagów, które pozwalają na oznaczenie produktów wg różnych kryteriów – nazwy promocji, rabatu, kategorii itp. Parametry danego produktu występują w “podtytule”, dzięki czemu sama nazwa produktu jest krótka i czytelna. Wszystkie parametry produktu widoczne są i możliwe do zmiany na stronie danego artykułu.

Porównywanie produktów

W naszej pracy, doświadczenia końcowego użytkownika są bardzo istotne, jeśli nie napisać – najważniejsze! Pozwala to spersonalizować doświadczenie klientów, pomaga im wybierać odpowiedni produkt bez konieczności przeklikiwania się przez różne podstrony sklepu. Zaprojektowaliśmy czytelny i kompaktowy system porównywania produktów, w którym dodawanie produktów odbywa się już z poziomu listowania, widoku produktu, czy widoku koszyka. Zastosowaliśmy także system automatycznego segregowania produktów względem poszczególnych kategorii. Użytkownik ma możliwość porównywania nawet 16 produktów z informacjami przypiętymi do ekranu dla łatwiejszej nawigacji i czytelności, a także możliwość łatwego powrotu do listy produktów.

Konfigurowanie zamówienia

W nowym sklepie wprowadziliśmy łatwą konfigurację produktu z poziomu koszyka, dodawanie/usuwanie ubezpieczenia do zakupów, kodów rabatowych, podgląd zamówienia a także przejrzysty podział ważnych informacji. Zaprojektowaliśmy czytelny i intuicyjny system zarządzania ubezpieczeniami już na poziomie dodawania produktu do koszyka oraz na stronie koszyka. Poprawiliśmy także widok wszystkich informacji dotyczących różnic pomiędzy pakietami, a także możliwość dodawania różnych ubezpieczeń.

Proces zakupowy

Nowy sklep Sferis.pl to zupełnie nowy proces zakupowy. Zaprojektowaliśmy nowy widok podsumowania zamówienia, w którym każdy krok zakupowy jest przejrzysty i maksymalnie uproszczony. Zastosowaliśmy dynamiczne podsumowanie zamówienia, które w sposób rzeczywisty aktualizuje informacje odnośnie zakupów.

Proces reklamacji

Nowy proces składania reklamacji oparty jest o wybór konkretnego zamówienia na stronie sklepu i selekcji reklamowanych lub zwracanych produktów. Wszystkie informacje dotyczącego statusu zgłoszenia widoczne są w panelu użytkownika, który nie musi już pisać żadnych maili ani komunikować się z pracownikiem firmy. Cały ten proces został dostosowany przez nas pod widok mobile.

Design System

Nowy sklep Sferis.pl opiera się na stworzonym przez nasz zespół pełnym Design Systemie, bogatym w ogromną ilość komponentów umożliwiających budowę kolejnych podstron. Z góry zdefiniowane elementy ułatwiają pracę nad rozwojem sklepu przy zachowaniu spójności oraz różnorodności tworzonego contentu.

System kafelkowy

Aby ułatwić pracę nad działaniami promocyjnymi, stworzyliśmy Design System zawierający pakiet szablonów oraz modułów dla podstron oraz grup, na bazie których można bez problemu wygenerować dedykowaną stronę promocyjną, landing page – bez ingerencji deweloperów i projektantów.

E-commerce przyjazny dla klientów

Efektem współpracy z firmą Sferis jest projekt, który kompleksowo odpowiada na oczekiwania obecnych (i przyszłych!) klientów marki. Nowy sklep online zyskał na efektywności i przejrzystości – bez problemu można odnaleźć w nim informacje o trwających promocjach, przeszukiwać kategorie produktowe, a co najważniejsze – w łatwy i szybki sposób dokonać zamówienia. Gdybyśmy mieli podsumować ten projekt za pomocą trzech słów byłyby to słowa: intuicyjny, przejrzysty, zoptymalizowany.

To właśnie te przymiotniki najlepiej opisują nową platformę, a przy tym dopełniają nowoczesny i rzetelny charakter brandingu marki. Platforma e-commerce jest w pełni dostosowana do rosnących stanów magazynowych i zmieniającego się katalogu produktów. Spełnia zarówno oczekiwania klientów, jak i osób, które tą stroną zarządzają.

Chcesz z nami pracować?
Opowiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.
Podobne projekty

Sinterit

Funkcjonalna strona www, która oddaje innowacyjny charakter marki

Prosperplast

Mniej znaczy więcej! Nowoczesna i minimalistyczna strona www, która przemawia do B2B i B2C

Tymbark

Strona internetowa, która buduje świadomość marki i wspiera działania sprzedażowe jednocześnie

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Akceptuję” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuję