Sferis.pl
Projekt platformy e-commerce dla Sferis.pl
Klient
Sferis.pl
Sferis.pl
W ramach wcześniejszej współpracy z marką Sferis.pl stworzyliśmy nową strategię komunikacji i identyfikację wizualną, która stawiała na bardzo emocjonalny przekaz i budowanie zaangażowania i relacji z kupującymi. Niebanalne motywy graficzne, zunifikowana typografia, a także nowoczesna paleta kolorystyczna wspólnie stworzyły wizerunek i nadały marce tożsamość, która była punktem wyjściowym i istotnym kierunkiem dla dalszych prac.
Głównym założeniem podczas budowania nowej platformy sprzedażowej była poprawa user experience w obszarze całego sklepu online w celu maksymalizacji sprzedaży i zwiększenia możliwości rozwoju e-commerce. W post-pandemicznych czasach digital transformation nowoczesny UX i rozwiązania zapewniające pełną kontrolę klientowi (bez konieczności ingerencji zewnętrznych agencji, czy developerów) były fundamentem prac projektowych, aby zapewnić realizację planów marketingowych i sprzedażowych.
Przyjęliśmy metodykę pracy w tygodniowych sprintach, rozpisanych na podstawie PRL (Prioritised Requirements List) zaczerpniętych z metodyki AGILE. Prace podzieliliśmy na etapy: audytu obecnego sklepu, porządkowania zastanej architektury informacji, a następnie projektowania responsywnej stylistyki serwisu (dokładnie opisanej w dokumentacji technicznej jako ułatwienie do wdrożenia). Aby zachować ciągłość komunikacji w projekcie, organizowaliśmy cotygodniowe spotkania warsztatowe z klientem, by na bieżąco reagować na pojawiające się wyzwania.
Wyszukiwanie produktów zaprojektowaliśmy tak, aby było ono intuicyjne na każdym etapie zakupowym, z każdego miejsca w sklepie. Nowy e-commerce umożliwia nam konfigurowanie zapytania w jednym miejscu – otrzymując na bieżąco sugestie odnośnie ostatnio oglądanych produktów, słów kluczowych oraz produktów podobnych. To rozwiązanie, które dopasowaliśmy indywidualnie do wersji desktopowej i mobilnej.
Jednym z elementów idealnego UX jest odpowiednie uporządkowanie produktów na stronie – ich kategoryzacja, filtracja, wyszukiwanie. Wdrożyliśmy system, który pozwala na tworzenie różnorodnych kategorii produktowych adekwatnych do aktualnych rabatów. Dzięki temu można w łatwy sposób tworzyć nowe kampanie reklamowe, wyszczególniać wybrane produkty objęte daną promocją. Wprowadziliśmy także z góry zdefiniowane tagi do sklepu oznaczone poszczególnymi kolorami dla łatwiejszego i bardziej intuicyjnego zapamiętania i rozróżniania.
Obecne filtrowanie produktów w sklepie zostało dostosowane do strategii sprzedażowej. Zostało zbudowane w sposób przejrzysty, dynamiczny, intuicyjny. Ten element sklepu został także dostosowany do wersji mobilnej. Aby usprawnić filtrowanie i sortowanie zastosowaliśmy nowe interakcje (np. switch zamiast checkboxa) dopasowane do dynamicznego szukania produktów.
Sferis to firma, która posiada w swojej ofercie bardzo dużo produktów – z różnych kategorii – a każdy z nich występuje w kilku wariantach. Stworzyliśmy system trzech, dedykowanych, responsywnych widoków produktów. Zawiera on specjalny układ tagów, które pozwalają na oznaczenie produktów wg różnych kryteriów – nazwy promocji, rabatu, kategorii itp. Parametry danego produktu występują w “podtytule”, dzięki czemu sama nazwa produktu jest krótka i czytelna. Wszystkie parametry produktu widoczne są i możliwe do zmiany na stronie danego artykułu.
W naszej pracy, doświadczenia końcowego użytkownika są bardzo istotne, jeśli nie napisać – najważniejsze! Pozwala to spersonalizować doświadczenie klientów, pomaga im wybierać odpowiedni produkt bez konieczności przeklikiwania się przez różne podstrony sklepu. Zaprojektowaliśmy czytelny i kompaktowy system porównywania produktów, w którym dodawanie produktów odbywa się już z poziomu listowania, widoku produktu, czy widoku koszyka. Zastosowaliśmy także system automatycznego segregowania produktów względem poszczególnych kategorii. Użytkownik ma możliwość porównywania nawet 16 produktów z informacjami przypiętymi do ekranu dla łatwiejszej nawigacji i czytelności, a także możliwość łatwego powrotu do listy produktów.
W nowym sklepie wprowadziliśmy łatwą konfigurację produktu z poziomu koszyka, dodawanie/usuwanie ubezpieczenia do zakupów, kodów rabatowych, podgląd zamówienia a także przejrzysty podział ważnych informacji. Zaprojektowaliśmy czytelny i intuicyjny system zarządzania ubezpieczeniami już na poziomie dodawania produktu do koszyka oraz na stronie koszyka. Poprawiliśmy także widok wszystkich informacji dotyczących różnic pomiędzy pakietami, a także możliwość dodawania różnych ubezpieczeń.
Nowy sklep Sferis.pl to zupełnie nowy proces zakupowy. Zaprojektowaliśmy nowy widok podsumowania zamówienia, w którym każdy krok zakupowy jest przejrzysty i maksymalnie uproszczony. Zastosowaliśmy dynamiczne podsumowanie zamówienia, które w sposób rzeczywisty aktualizuje informacje odnośnie zakupów.
Nowy proces składania reklamacji oparty jest o wybór konkretnego zamówienia na stronie sklepu i selekcji reklamowanych lub zwracanych produktów. Wszystkie informacje dotyczącego statusu zgłoszenia widoczne są w panelu użytkownika, który nie musi już pisać żadnych maili ani komunikować się z pracownikiem firmy. Cały ten proces został dostosowany przez nas pod widok mobile.
Nowy sklep Sferis.pl opiera się na stworzonym przez nasz zespół pełnym Design Systemie, bogatym w ogromną ilość komponentów umożliwiających budowę kolejnych podstron. Z góry zdefiniowane elementy ułatwiają pracę nad rozwojem sklepu przy zachowaniu spójności oraz różnorodności tworzonego contentu.
Aby ułatwić pracę nad działaniami promocyjnymi, stworzyliśmy Design System zawierający pakiet szablonów oraz modułów dla podstron oraz grup, na bazie których można bez problemu wygenerować dedykowaną stronę promocyjną, landing page – bez ingerencji deweloperów i projektantów.
Efektem współpracy z firmą Sferis jest projekt, który kompleksowo odpowiada na oczekiwania obecnych (i przyszłych!) klientów marki. Nowy sklep online zyskał na efektywności i przejrzystości – bez problemu można odnaleźć w nim informacje o trwających promocjach, przeszukiwać kategorie produktowe, a co najważniejsze – w łatwy i szybki sposób dokonać zamówienia. Gdybyśmy mieli podsumować ten projekt za pomocą trzech słów byłyby to słowa: intuicyjny, przejrzysty, zoptymalizowany.
To właśnie te przymiotniki najlepiej opisują nową platformę, a przy tym dopełniają nowoczesny i rzetelny charakter brandingu marki. Platforma e-commerce jest w pełni dostosowana do rosnących stanów magazynowych i zmieniającego się katalogu produktów. Spełnia zarówno oczekiwania klientów, jak i osób, które tą stroną zarządzają.
Projektujemy kompleksowe rozwiązania dla liderów rynku.
Przekonaj się, co możemy zrobić dla Ciebie!
Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.