kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

Sferis.pl

Branding i strategia komunikacji dla multibrandowej sieci sprzedaży internetowej

Klient

Sferis.pl

Zakres prac:

Logotyp
System identyfikacji wizualnej
Strategia komunikacji marki

www.sferis.pl

Sferis.pl to polska sieć sprzedaży i dystrybucji produktów elektroniki użytkowej. Niedawno, poszerzając swój asortyment, dołączyli do grona wiodących platform multibrandowych w kraju. Działając na rynku od blisko 22 lat i wysyłając do 100 000 paczek dziennie stali się synonimem rzetelności i doświadczenia w polskiej branży e-commerce.

Sferis.pl zwrócił się do nas świadomy konkretnych problemów komunikacyjnych: braku wyrazistości i spójności w podejmowanych działaniach. Stanęliśmy przed wyzwaniem zaprojektowania i połączenia dwóch fundamentów marki: spójnej strategii rozwoju oraz wyróżniającego systemu identyfikacji wizualnej.

Nowa strategia

Do projektu podeszliśmy kompleksowo. Przygotowania do pracy koncepcyjnej poprzedziliśmy analizą kluczowych dla projektu aspektów:
– sposobu, w jaki marka komunikowała się dotychczas,
– jakie działania podejmowała,
– jak pozycjonowała się na rynku.

Znając sytuację wyjściową i wiedząc, że marka potrzebuje umocnienia swojej pozycji na rynku e-commerce, postawiliśmy na pozytywną i emocjonalną w odbiorze komunikację. Nowy wizerunek solidności i dawania nieograniczonych możliwości otwiera dla SFERIS kolejny, świadomy etap obecności w Polsce, gdzie w centrum stawiani są klienci i ich zróżnicowane potrzeby.

Wyrazistość marki

Zaproponowany wizerunek Sferis.pl to marka wzbudzająca pozytywne emocje w każdej ze sfer życia, dlatego naturalnym wyborem stała się dla nas radosna kolorystyka i nowoczesna forma graficzna. Wyrazistą identyfikację wizualną, wyróżniającą się spośród innych e-commerce w Polsce, uzyskaliśmy dzięki zastosowaniu bogatej palety kolorystycznej. Postawiliśmy na odpowiadające światowym trendom w designie zestawienia zieleni i granatu, połączonych z gradientowymi tłami kołowymi.
Kluczowa w odświeżeniu wizerunku Sferis.pl była równoległa praca nad nowym i spójnym z propozycjami wartości logotypem. Wiedząc, że grupa odbiorców e-commerce jest bardzo szeroka, zdecydowaliśmy się na projekt oparty o typograficzne logo o charakterystycznym, lecz zunifikowanym, kroju pisma. Bardzo ważna w nowej propozycji okazała się obecna w logotypie kropka, pojawiając się jako samodzielny element w innych materiałach.

Sfera i przestrzeń kuli

Z jednej strony figura ta jest elastyczna, a zarazem prosta i intuicyjna w wykorzystaniu. Myśląc o otwartości i chęci tworzenia więzi z klientem, na niej oparliśmy nowy system wizualny Sferis.pl. Kojarząca się z marką kropka, powiązana np. z wyglądem metki w tradycyjnym sklepie, była punktem wyjścia do zaprojektowania wyróżniających markę piktogramów. W efekcie ikony stały się nie tylko znakiem charakterystycznym komunikacji, ale i częścią przejrzystego interfejsu sklepu internetowego.

Czytelność komunikatów

Aby podkreślić nowoczesny charakter marki postawiliśmy na wyrazistą typografię. W użyciu są dwa geometryczne, bezszeryfowe kroje pisma:
– Metropolis w tekście ciągłym,
– Spartan MB do wartości procentowych i cen.

Spójny wizerunek SFERIS

Będąca punktem wyjścia strategia komunikacji, niebanalny motyw graficzny, zunifikowana typografia, a także nowoczesna paleta kolorystyczna wspólnie tworzą systemowy i wyrazisty wizerunek SFERIS na polskim rynku e-commerce.
Tak bogata w spójne elementy komunikacja wizualna szczególnie wyróżnia SFERIS na tle konkurencyjnych sklepów. Pozwala spontanicznie i z łatwością skojarzyć markę z pożądanymi atrybutami: pozytywną kolorystyką czy sferą oraz wartościami: nowoczesnością, dbałością i solidnością.

Chcesz z nami pracować?
Opowiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.
Podobne projekty

Kubuś

UX i strona WWW dla polskiej marki produktów naturalnych dla dzieci

Espiro

Branding i strona WWW dla producenta wózków i fotelików dziecięcych

Galperin

Logotyp i projekt aplikacji mobilnej dla nowoczesnej usługi finansowej

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuje