kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

Norsweet

Kompleksowy proces projektowania i wdrożenia na rynek norweskiej marki smart food D2C

Klient

Norsweet

Zakres pracy:   

Strategia marki
Strategia Social Media & Content Marketing
Go-to-market & marketing strategy
Branding logo & Corporate Identity
Opakowania
Materiały BTL
Sesja zdjęciowa
Wideo i animacje
Strona www koncept, projekt, UX/UI, development
Digital & display materials
Social Media Management
Brand Launch
PPC

NorSweet to nowy gracz na rynku zdrowej żywności. Na początku 2020 roku norwescy inwestorzy zwrócili się do nas z prośbą o zaprojektowanie marki, która może dokonać znaczącej zmiany w segmencie produktów smart food. Wystartowaliśmy ze świetnymi założeniami: produkty produkowane są z naturalnych składników i w 100% bez cukru. Mieliśmy też jasną wizję: marka będzie dążyła do promowania zdrowych i świadomych nawyków żywieniowych, eliminując  trudności i pokusy, które codziennie towarzyszą podejmowaniu takich decyzji.

Nazwa marki wywodzi się od jej kraju pochodzenia Norwegii, a produkty inspirowane są norweskim trybem życia, który stawia na dobre samopoczucie, równowagę między życiem prywatnym a zawodowym i troskę o środowisko. 

Z norweskimi korzeniami, ważną misją i wyróżniającymi się produktami, wiedzieliśmy, że marka nie mogła być kolejnym e-commerce z branży FMCG. Już od początku musiała budować wyjątkowe i zapamiętywalne doświadczenie. Mimo tego, że byliśmy bardzo podekscytowani, aby rozpocząć prace jak najszybciej, wiedzieliśmy, że ze względu na kompleksowy zakres prac, projekt będzie wymagał w pierwszej kolejności doskonale zorganizowanego harmonogramu: budowaliśmy w końcu markę od podstaw. 

Walka z globalnym spożyciem cukru

Twórcy marki chcieli nie tylko dotrzeć do nowej grupy docelowej i zaistnieć na bardzo konkurencyjnym rynku FMCG. Zmierzali do zrealizowania większego celu i rozpoczęcia ogólnoświatowego ruchu walki z globalnym spożyciem cukru. NorSweet zachęca swoich klientów do jedzenia mniej, ale w mądrzejszy (i smaczniejszy!) sposób. Jako agencja strategiczno-brandingowa pomogliśmy ukształtować ten pomysł, aby przede wszystkim pomóc klientowi spełnić jego założenia biznesowe.

Aby wyróżnić produkty

Rynek żywności smart food dla zdrowia i dobrego samopoczucia stale rośnie i staje się bardziej skoncentrowany. Bywa także droższy niż zwykłe produkty spożywcze znajdujące się w supermarkecie. Pamiętaliśmy o tym przy tworzeniu naszej strategii marki i komunikacji jak stworzymy wartość dla klienta, pokonując potencjalną barierę wysokich kosztów? Ponadto, jak odróżnimy nasze produkty, skoro istnieje już wielki wybór podobnego jedzenia?

Etap eksploracji

Zanim rozpoczęliśmy prace koncepcyjne, przeszliśmy etap eksploracji. Chcieliśmy skonfrontować nasze pomysły z wizją klienta, aby mieć gwarancję pełnego zrozumienia założeń projektu. Pracowaliśmy w jasno określonych warunkach klient poznał zespół, plan misji oraz listę wymagań z wyznaczonymi priorytetami.  

Po uzgodnieniu zakresu projektu, mogliśmy rozpocząć pracę. Pierwszym krokiem były warsztaty strategiczne z klientem, podczas których udało nam się lepiej zrozumieć ideę stojącą za marką, cechy szczególne produktów, dokonaliśmy wstępnej segmentacji grup docelowych, oraz szczegółowo omówiliśmy wyróżniki marki. Pomogło nam to w diagnozowaniu problemów i przewidzeniu wyzwań, pozwalając na sprawne zarządzanie ryzykiem projektowym i dokładnym zaplanowaniu komunikacji.

W ramach etapu eksploracji, przeprowadziliśmy badania i analizy rynku oraz trendów branżowych, z których wyniknęło, że język wizualny, inspirujące treści oraz silna misja pełnią ważnę role w tym segmencie produktów. Punktem wyjściowym dla naszych prac okazał się rosnący na sile trend nowoczesne marki oraz świadomi konsumenci odcinają się od założeń “kultury dietetycznej”, w zamian za to, skupiając się na wprowadzeniu zasad zdrowego trybu życia, które jest osiągalne, długoterminowe, oraz skoncentrowane na pozytywnych emocjach. Porzuciliśmy tym samym dobrze znany schemat marki zdrowego jedzenia, która odwołuje się do niemożliwych, aspirujących estetycznych standardów i po prostu promowania utraty wagi.  

Aby lepiej zrozumieć, jak sprostać wyzwaniu wyróżnienia produktu na rynku i dostarczenia realnej wartości dla klientów, przygotowaliśmy również własne badanie: przeprowadziliśmy wywiady z naszymi docelowymi odbiorcami. Na tej podstawie zebraliśmy spostrzeżenia i zidentyfikowaliśmy zachowania konsumentów, które pomogły nam zweryfikować nasze zaplanowane strategie i pomysły od projektu opakowania, po “podróż klienta” na stronie internetowej czy treści w mediach społecznościowych. Udało nam się tym samym zawęzić naszą grupę docelową do odbiorców, którzy prowadzą aktywny styl życia, oraz tych, którzy są już na tyle świadomi, że są gotowi na wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych.

Strategia marki

Pierwszym krokiem w rozwoju nowej strategii marki było określenie docelowych odbiorców, ich celów i obaw, a co najważniejsze: pozycjonowania NorSweet, które zdefiniowaliśmy jako: dla osób dbających o zdrowie NorSweet to nowoczesny wybór żywieniowy, pozbawiony poczucia winy, produkowany z naturalnych norweskich składników. Następnie stworzyliśmy „platformę marki”, integrującą obietnicę stojącą za marką, propozycję jej wartości, definiując w kolejnych krokach silną misję i wizję.

Głównym celem tych założeń było przekazanie idei, że NorSweet to pożywna i smaczna żywność, bazująca na norweskich składnikach i recepturach, która pomaga zachować kontrolę nad swoim zdrowiem i cieszyć się codziennością. Chcieliśmy, aby zdrowe odżywianie było postrzegane jako ekscytujące i przystępne, a nie nudne lub prestiżowe. Co więcej: nie musi wiązać się z wyrzeczeniami. Produkty NorSweet mogą łatwo dostosować się do nawet najbardziej wymagającego stylu życia i pomóc klientom zachować kontrolę nad swoim zdrowiem. Dla osób, które sprzeciwiają się twierdzeniu, że zdrowa żywność może być pyszna, promowaliśmy założenie „tasting is believing”, zachęcając klientów do spróbowania bezcukrowych i naturalnych produktów NorSweet.

Wzbogaciliśmy nasze założenia strategiczne o badania one-to-one, wyznaczając kierunek realizacji celów biznesowych i wizerunkowych firmy, przewidując przyszłe trendy i kierunki ewolucji rynku.

Stanowiło to podstawę do kolejnego etapu: projektowania.

Projektowanie

Postanowiliśmy zastosować jasne kolory i wzory, które odpowiadają na oczekiwania grup docelowych. Elementy projektowe na opakowaniu przekazują norweską historię produktów oraz ich najważniejsze cechy, a co ważne: wyróżniają się od konkurencji już od pierwszego momentu. Postawienie na  e-commerce jako wiodący kanał dystrybucji pozwoliło nam na odejście od standardowych opakowań na półkach i zastosowanie minimalistycznych i oryginalnych ilustracji, które są ważnym elementem całego systemu identyfikacji (w kontrze do tradycyjnego pokazywania zdjęć samego produktu).   

Oddaliśmy hołd skandynawskiemu pochodzeniu marki, oraz jednocześnie połączyliśmy ten minimalizm z jasnym i przyciągającym wzrok designem nowoczesnej i przyjaznej dla odbiorców marki. Dlaczego zdecydowaliśmy się obrać ten kierunek? Inspirowani naciskiem na zdrowe nawyki dla całej rodziny, grupa docelowa to głównie kobiety.

Język wizualny marki

Wiedzieliśmy, że fotografia stockowa żywności nie wystarczy. Wizja marki i jej szczerość mogła zostać osiągnięta tylko przez  custom visual language. Do realizacji sesji zdjęciowej i współpracy zaprosiliśmy naszych partnerów biznesowych: Panopticon – studio produkcyjne, Marka Siola – wielokrotnie nagradzanego szefa kuchni i Gabrielę Sowę – znaną stylistkę żywności. 

Sesja została opracowana na podstawie wcześniej wytyczonego kierunku kreatywnego, nadzorowanego przez projektantów Funktional.

Projektowanie strony i UX

Klient chciał jak najszybciej rozpocząć sprzedaż, dlatego praca nad stroną internetową została podzielona na część MVP oraz późniejsze iteracje. Na początku, skupiliśmy się tworzeniu strategii UX i tzw. map przepływu (czyli flow maps), aby następnie przejść do projektowania makiet, aby nie zapomnieć o wszelkich ważnych funkcjach dla użytkowników (na podstawie strategii marki, warsztatów, oraz wywiadów z użytkownikami). Skoncentrowaliśmy się na punktach kontaktowych użytkownika z witryną, ustaliliśmy role i skupiliśmy się na tworzeniu pozytywnego doświadczeniu klientów NorSweeta. 

Po otrzymaniu akceptacji klienta, nasz zespół projektantów przystąpił do pracy, proponując projekt zgodny z obecnymi trendami i korespondujący z zaproponowaną identyfikacją. Dzięki stosowanej przez nas metodologii AGILE, wdrażając wersję MVP strony, mogliśmy równolegle pracować nad rozszerzoną wersją, w której skupiliśmy się na projektowaniu serwisu pełnego wartościowych i interaktywnych treści dla użytkowników. 

Wszystkie te działania zostały przygotowane na podstawie wytycznych uzgodnionych z klientem, funkcjonalności, oraz wymagań jakościowych. W ramach skutecznego wdrożenia, pracowaliśmy na PHP, HTML5, WordPress, Elementor, Sass + CSS 3.0, js technologies, oraz stosowaliśmy narzędzia BugHerd, aby móc na bieżąco i efektywne gromadzić uwagi i wprowadzać rozwiązania.  

Nie zakończyliśmy pracy nad stroną po jej opublikowaniu – w ramach modelu “brand ownership”, stosujemy Growth-Driven Design, regularnie aktualizując stronę na podstawie zachowań i dań użytkowników aby zoptymalizować ich doświadczenia i zapewnić, że strona stale spełnia nawet najwyższe oczekiwania.

Marketing

Przedstawiciele grup docelowych NorSweet mają różne obawy oraz potrzeby na każdym z etapów lejka sprzedażowego. Podzieliliśmy założenia strategii marketingowej na podstawie wyszczególnionych wcześniej z klientem celów: rozpoznawalność marki, sprzedaż oraz edukowanie odbiorców o korzyściach wynikających z produktów NorSweet. Wymienione strategie nie zadziałałyby bez zastosowania dobrze zbadanej i dostosowanej do potrzeb strategii promocyjnej.  

Aby wzmocnić sprzedaż, przygotowaliśmy komunikację poprzez media społecznościowe, automatyzację marketingu, działania PPC, zarys współpracy z influencerami i ambasadorami, oraz kampanii PR.

Copywriting

Stworzyliśmy ton i głos unikalne dla NorSweet, które nie tylko brzmią autentycznie i naturalne, ale także są angażujące i edukacyjne. Zebraliśmy zespół wspaniałych copywriterów i wdrożyliśmy nasz koncept krok po kroku – od tekstów produktowych i sprzedażowych, poprzez stronę internetową oraz materiały drukowane (m.in. ulotki, katalogi, broszury), po elementy współpracy z influencerami, reklamy i treści w mediach społecznościowych. 

Dzięki takiemu wszechstronnemu wsparciu, klient nie musiał się o nic martwić.

Optymalizacja czasu i kosztów

Świadomość klienta stała na wysokim poziomie od samego początku – wiedział, że nie chce stworzyć tradycyjnego działu marketingu wewnątrz swojej organizacji. W związku z tym, powierzono nam wszystkie działania związane z budowaniem marki. Dzięki tej decyzji znacznie skróciliśmy czas trwania projektu i zwiększyliśmy jego dynamikę – wszystko ze względu na duże doświadczenie naszego zespołu oraz efektywny proces “Brand Ownership”. Udało nam się zdefiniować grupę docelową oraz kompletnie zbudować i wdrożyć nową markę, stronę internetową, strategię mediów społecznościowych i treści, oraz liczne materiały marketingowe w przeciągu jednego roku.

Marka która sprzedaje

Współpraca z największymi markami w branży wiele nas nauczyła. Na podstawie procesów AGILE oraz metodologii Growth-Driven Design, udało nam się skutecznie wdrożyć kompleksowy projekt brandingowy w stosunkowo krótkim czasie. Wykorzystując wiele możliwości technologicznych, zapraszając doświadczonych specjalistów do współpracy z nami oraz polegając na naszym własnym ogromnym doświadczeniu, zbudowaliśmy markę, którą można skalować na wiele rynków, która nie tylko będzie sprzedawać, ale co najważniejsze, przekazuje ludziom wyjątkowe doświadczenie i chęć zmiany na lepsze.

Chcesz z nami pracować?
Opowiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.
Podobne projekty

Sferis.pl

Branding i strategia komunikacji dla multibrandowej sieci sprzedaży internetowej

Kubuś

UX i strona WWW dla polskiej marki produktów naturalnych dla dzieci

Espiro

Branding i strona WWW dla producenta wózków i fotelików dziecięcych

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Akceptuję” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuję