kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

Sinterit

Funkcjonalna strona www, która oddaje innowacyjny charakter marki

Klient

Sinterit

Zakres pracy:

Warsztaty UX/UI
Strategia UX
Architektura informacji serwisu i podstron
UX/UI strony www
Design system
Development

www.sinterit.com

Sinterit to polska firma, która produkuje zaawansowane drukarki 3D w technologii SLS (Selective Laser Sintering) oraz dostarcza kompletne rozwiązania systemowe wraz z urządzeniami do oczyszczania wydruków i całej obsługi stanowiska. Produkty Sinterit umożliwiają drukowanie obiektów trudnych lub niemożliwych do wydrukowania w tradycyjnej technice FDM (Fused Deposition Modeling). Misją firmy jest zrewolucjonizowanie produkcji i przyspieszenie rozwoju firm na całym świecie poprzez dostarczenie im nowoczesnego sprzętu w przystępnej cenie. Sinterit jest obecny w ponad 40 krajach m.in.: USA, Niemcy, Francja, Kanada, Włochy, Benelux, Rosja, UK.

Określenie zakresu prac

Pierwszym krokiem było dogłębne zrozumienie oczekiwań klienta, określenie zakresu naszych działań, opracowanie harmonogramu pracy oraz zdefiniowanie podstawowych celów, do których należało:

  • Stworzenie nowoczesnej strony www, która:
    • ma charakter wizerunkowo-sprzedażowy
    • wspiera poszczególne działy w firmie
    • eksponuje kluczowe produkty i usługi
    • wpisuje się w globalne trendy
    •  generuje leady sprzedażowe i zachęca do zakupu
    • zwiększa ruch organiczny poprzez wartościowy content
  • Zaprojektowanie architektury informacji dla ponad 70 podstron
  • Odświeżenie designu, by witryna oddawała innowacyjny charakter marki, była czytelna, funkcjonalna i zachęcała do pozostania na stronie jak najdłużej

Zdefiniowanie potrzeb

Współpracę rozpoczęliśmy od serii warsztatów, które miały na celu zrozumienie potrzeb poszczególnych działów w firmie, określenie najważniejszych celów oraz kluczowych funkcjonalności dla nowej strony www. Dla naszego klienta istotne było wyeksponowanie produktów, materiałów, peryferii, oprogramowania, serwisu oraz usług posprzedażowych. Wspólnie odtworzyliśmy ścieżkę zakupową i nakreśliliśmy grupy docelowe, by poznać oczekiwania względem nowej strony i wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników.

Dać klientom to, czego potrzebują

Zaprojektowaliśmy nową architekturę informacji, która umożliwia szybkie znalezienie kluczowych treści na stronie. Podczas warsztatów opracowaliśmy persony, reprezentujące konkretny typ klienta, a także odtworzyliśmy customer journey map, by zbadać zachowania użytkowników i pomóc im dotrzeć do poszukiwanych informacji. Zależało nam, aby potencjalni klienci indywidualni oraz dystrybutorzy mogli poruszać się po stronie z zachowaniem poczucia kierunku i lokalizacji, niezależnie od poziomu zagłębienia.

Nowy standard projektowania

Stworzyliśmy unikatowy design system, czyli zbiór wytycznych i komponentów do projektowania oraz rozwijania produktu cyfrowego – w tym przypadku strony www. Nasi specjaliści opracowali system reguł, rekomendacji i dobrych praktyk, dotyczący zastosowania kolorów, typografii, elementów graficznych oraz zależności między nimi. Design system to praktyczne narzędzie, które pozwala na zachowanie spójności wizualnej marki, wzmocnienie customer experience, obniżenie kosztów optymalizacji oraz przyspieszenie prac nad kolejnymi podstronami.

Lekkość wizualna

Design pierwotnej strony był chaotyczny i przytłaczający dla użytkowników. Dodaliśmy witrynie lekkości, dzięki zastosowaniu fontu Roboto Light oraz zachowaniu whitespace – wolnej przestrzeni oddzielającej poszczególne elementy na stronie internetowej. Biała przestrzeń ma wpływ na budowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników, wprowadza hierarchię wśród treści, pozwala skupić się na konkretnych elementach strony, podnosi estetykę całego projektu, a przede wszystkim – zachęca do zapoznania się z ofertą. Uporządkowaliśmy także strukturę informacji, by przekaz był prosty i czytelny dla odbiorców.

Konfigurator zestawu drukarki

Konfigurator produktów umożliwia klientom Sinterit samodzielne skomponowanie idealnego setu, dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Za pośrednictwem strony użytkownik może tworzyć różne kombinacje zestawów, wybierając z dostępnych drukarek, proszków, urządzeń peryferyjnych oraz akcesoriów. Ponadto system automatycznie generuje cenę dla poszczególnych setów, by użytkownik mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję.

Moduł obliczania cen

Podczas analizy grupy docelowej dowiedzieliśmy się, że dla potencjalnych klientów Sinterit duże znaczenie ma poznanie realnych kosztów użytkowania drukarki 3D przez zakupem systemu. Z tego powodu stworzyliśmy moduł, który podaje szacunkowy koszt wydruku przykładowych modeli. Cena zmienia się w zależności od rodzaju drukarki oraz zastosowanego proszku, a użytkownik jednym kliknięciem może poznać wszystkie możliwe konfiguracje.

Content is king

Aby usystematyzować i zebrać w jednym miejscu wszystkie dostępne treści, stworzyliśmy centra informacji, które dotyczą różnych obszarów (Applications, Knowledge, Support). W każdym z tych odrębnych content hubów użytkownik znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania. Nasz klient postawił na rozbudowane i wartościowe treści z linkowaniem wewnętrznym, by zminimalizować ilość zapytań, wesprzeć dział sprzedaży oraz wypozycjonować się jako eksperta w branży. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Generator leadów sprzedażowych

Klientowi zależało na tym, aby nowa strona miała charakter wizerunkowo-sprzedażowy. Rozwiązaniem było dostarczenie użytkownikom kluczowych informacji oraz zachęcenie ich do pozostawienia danych kontaktowych. Zastosowaliśmy metodę paywall, która polega na pobieraniu danych w zamian za dostęp do wartościowych treści, co przyczyniło się do generowania większej ilości leadów. Pomimo tego, że sprzedaż nie odbywa się za pośrednictwem strony, podstrony produktowe zostały zaprojektowane w standardzie landing page, by umożliwić przeprowadzanie skutecznych kampanii marketingowych.

Wsparcie posprzedażowe

W dedykowanej zakładce Support zaprojektowaliśmy intuicyjną wyszukiwarkę z opcją filtrowania treści po konkretnych produktach oraz kategoriach, by ułatwić użytkownikom drukarek szybkie dotarcie do kluczowych informacji. Sinterit chciał zaoferować swoim klientom kompleksowe wsparcie posprzedażowe, dlatego przewidzieliśmy sekcję edukacyjnych materiałów video, FAQ oraz Tips & Tricks.

Druk 3D na zamówienie

Za pośrednictwem strony użytkownik może zlecić wydruk własnego modelu 3D, a intuicyjny moduł do składania zamówienia pomaga mu przejść przez ten proces szybko i bezproblemowo. Przed zakupem modelu 3D lub całego systemu do drukowania w technologii SLS, klient może sprawdzić jakość i precyzję wykonania produktu końcowego, zamawiając darmowe próbki – standardowy bezpłatny box lub wybrane, zaawansowane wzory.

Zawsze w kontakcie

Firma Sinterit oferuje swoim klientom kompleksową opiekę oraz wsparcie, dlatego strona www na każdym kroku zachęca do kontaktu z konsultantem, który pomoże wybrać odpowiedni sprzęt i umożliwi sfinalizowanie zakupu. Użytkownicy mają do wyboru m.in.: formularz kontaktowy, kontakt telefoniczny i e-mailowy oraz umówienie konsultacji za pośrednictwem Calendly.

Mocna pozycja na rynku

Wzrosły kluczowe wskaźniki: liczba wyświetleń, ruch organiczny oraz czas spędzony na stronie. Wszystko, od przejrzystej struktury witryny po jej nowoczesny i profesjonalny design zaowocowało wciągającym i zachęcającym doświadczeniem użytkownika oraz podniesieniem prestiżu firmy na rynku globalnym.

Ekspert w branży

Dzięki rozbudowanym podstronon z wartościowym contentem poradnikowym nasz klient wypozycjonował się jako ekspert w dziedzinie technologii SLS. Ponadto, zoptymalizowane pod kątem SEO treści sprawiają, że nowa strona internetowa pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Wsparcie na wielu płaszczyznach

Dzięki wyczerpującym sekcjom informacyjnym i learningowym wzrosła wartość oraz ilość generowanych leadów, a liczba zapytań dotyczących oferty i specyfikacji technicznej została zminimalizowana. Dedykowana zakładka Support w sposób kompleksowy wspiera opiekę posprzedażową, a także korzystnie wpływa na poziom satysfakcji klienta.

Chcesz z nami pracować?
Opowiedz nam o swojej marce i tym, czego potrzebujesz dla jej rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o szczegółach.
Podobne projekty

Prosperplast

Mniej znaczy więcej! Nowoczesna i minimalistyczna strona www, która przemawia do B2B i B2C

Tymbark

Strona internetowa, która buduje świadomość marki i wspiera działania sprzedażowe jednocześnie

Norsweet

Jak zbudowaliśmy markę z mocną wizją i misją

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Akceptuję” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuję