Sinterit
Funkcjonalna strona www, która oddaje innowacyjny charakter marki
Klient
Sinterit
Sinterit
Pierwszym krokiem było dogłębne zrozumienie oczekiwań klienta, określenie zakresu naszych działań, opracowanie harmonogramu pracy oraz zdefiniowanie podstawowych celów, do których należało:
Współpracę rozpoczęliśmy od serii warsztatów, które miały na celu zrozumienie potrzeb poszczególnych działów w firmie, określenie najważniejszych celów oraz kluczowych funkcjonalności dla nowej strony www. Dla naszego klienta istotne było wyeksponowanie produktów, materiałów, peryferii, oprogramowania, serwisu oraz usług posprzedażowych. Wspólnie odtworzyliśmy ścieżkę zakupową i nakreśliliśmy grupy docelowe, by poznać oczekiwania względem nowej strony i wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników.
Zaprojektowaliśmy nową architekturę informacji, która umożliwia szybkie znalezienie kluczowych treści na stronie. Podczas warsztatów opracowaliśmy persony, reprezentujące konkretny typ klienta, a także odtworzyliśmy customer journey map, by zbadać zachowania użytkowników i pomóc im dotrzeć do poszukiwanych informacji. Zależało nam, aby potencjalni klienci indywidualni oraz dystrybutorzy mogli poruszać się po stronie z zachowaniem poczucia kierunku i lokalizacji, niezależnie od poziomu zagłębienia.
Stworzyliśmy unikatowy design system, czyli zbiór wytycznych i komponentów do projektowania oraz rozwijania produktu cyfrowego – w tym przypadku strony www. Nasi specjaliści opracowali system reguł, rekomendacji i dobrych praktyk, dotyczący zastosowania kolorów, typografii, elementów graficznych oraz zależności między nimi. Design system to praktyczne narzędzie, które pozwala na zachowanie spójności wizualnej marki, wzmocnienie customer experience, obniżenie kosztów optymalizacji oraz przyspieszenie prac nad kolejnymi podstronami.
Design pierwotnej strony był chaotyczny i przytłaczający dla użytkowników. Dodaliśmy witrynie lekkości, dzięki zastosowaniu fontu Roboto Light oraz zachowaniu whitespace – wolnej przestrzeni oddzielającej poszczególne elementy na stronie internetowej. Biała przestrzeń ma wpływ na budowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników, wprowadza hierarchię wśród treści, pozwala skupić się na konkretnych elementach strony, podnosi estetykę całego projektu, a przede wszystkim – zachęca do zapoznania się z ofertą. Uporządkowaliśmy także strukturę informacji, by przekaz był prosty i czytelny dla odbiorców.
Konfigurator produktów umożliwia klientom Sinterit samodzielne skomponowanie idealnego setu, dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Za pośrednictwem strony użytkownik może tworzyć różne kombinacje zestawów, wybierając z dostępnych drukarek, proszków, urządzeń peryferyjnych oraz akcesoriów. Ponadto system automatycznie generuje cenę dla poszczególnych setów, by użytkownik mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję.
Podczas analizy grupy docelowej dowiedzieliśmy się, że dla potencjalnych klientów Sinterit duże znaczenie ma poznanie realnych kosztów użytkowania drukarki 3D przez zakupem systemu. Z tego powodu stworzyliśmy moduł, który podaje szacunkowy koszt wydruku przykładowych modeli. Cena zmienia się w zależności od rodzaju drukarki oraz zastosowanego proszku, a użytkownik jednym kliknięciem może poznać wszystkie możliwe konfiguracje.
Aby usystematyzować i zebrać w jednym miejscu wszystkie dostępne treści, stworzyliśmy centra informacji, które dotyczą różnych obszarów (Applications, Knowledge, Support). W każdym z tych odrębnych content hubów użytkownik znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania. Nasz klient postawił na rozbudowane i wartościowe treści z linkowaniem wewnętrznym, by zminimalizować ilość zapytań, wesprzeć dział sprzedaży oraz wypozycjonować się jako eksperta w branży. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
Klientowi zależało na tym, aby nowa strona miała charakter wizerunkowo-sprzedażowy. Rozwiązaniem było dostarczenie użytkownikom kluczowych informacji oraz zachęcenie ich do pozostawienia danych kontaktowych. Zastosowaliśmy metodę paywall, która polega na pobieraniu danych w zamian za dostęp do wartościowych treści, co przyczyniło się do generowania większej ilości leadów. Pomimo tego, że sprzedaż nie odbywa się za pośrednictwem strony, podstrony produktowe zostały zaprojektowane w standardzie landing page, by umożliwić przeprowadzanie skutecznych kampanii marketingowych.
W dedykowanej zakładce Support zaprojektowaliśmy intuicyjną wyszukiwarkę z opcją filtrowania treści po konkretnych produktach oraz kategoriach, by ułatwić użytkownikom drukarek szybkie dotarcie do kluczowych informacji. Sinterit chciał zaoferować swoim klientom kompleksowe wsparcie posprzedażowe, dlatego przewidzieliśmy sekcję edukacyjnych materiałów video, FAQ oraz Tips & Tricks.
Za pośrednictwem strony użytkownik może zlecić wydruk własnego modelu 3D, a intuicyjny moduł do składania zamówienia pomaga mu przejść przez ten proces szybko i bezproblemowo. Przed zakupem modelu 3D lub całego systemu do drukowania w technologii SLS, klient może sprawdzić jakość i precyzję wykonania produktu końcowego, zamawiając darmowe próbki – standardowy bezpłatny box lub wybrane, zaawansowane wzory.
Firma Sinterit oferuje swoim klientom kompleksową opiekę oraz wsparcie, dlatego strona www na każdym kroku zachęca do kontaktu z konsultantem, który pomoże wybrać odpowiedni sprzęt i umożliwi sfinalizowanie zakupu. Użytkownicy mają do wyboru m.in.: formularz kontaktowy, kontakt telefoniczny i e-mailowy oraz umówienie konsultacji za pośrednictwem Calendly.
Wzrosły kluczowe wskaźniki: liczba wyświetleń, ruch organiczny oraz czas spędzony na stronie. Wszystko, od przejrzystej struktury witryny po jej nowoczesny i profesjonalny design zaowocowało wciągającym i zachęcającym doświadczeniem użytkownika oraz podniesieniem prestiżu firmy na rynku globalnym.
Dzięki rozbudowanym podstronon z wartościowym contentem poradnikowym nasz klient wypozycjonował się jako ekspert w dziedzinie technologii SLS. Ponadto, zoptymalizowane pod kątem SEO treści sprawiają, że nowa strona internetowa pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Dzięki wyczerpującym sekcjom informacyjnym i learningowym wzrosła wartość oraz ilość generowanych leadów, a liczba zapytań dotyczących oferty i specyfikacji technicznej została zminimalizowana. Dedykowana zakładka Support w sposób kompleksowy wspiera opiekę posprzedażową, a także korzystnie wpływa na poziom satysfakcji klienta.
Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.