kreatywna agencja reklamowa funktional - białe logo
kreatywna agencja reklamowa funktional - czarne logo

Blog

Budujemy i rozwijamy porywające marki. Nasza praca jest naszą pasją, więc chcemy opowiedzieć Ci więcej o strategii marki, designie, marketingu i biznesie. Daj się zaprosić do naszej galaktyki, w której dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, opisujemy najświeższe trendy i inspirujemy do działania.

Misja i wizja w strategii marki

Wizji koncentruje się na jutrze i tym, czym organizacja chce się ostatecznie stać, natomiast misja na tym, co firma robi, aby to osiągnąć. Wizja jest inspirująca i odwołuje się do marzeń. Misja jest zorientowana na działanie – definiuje cel marki oraz sposób, w jaki zamierza ona służyć swoim odbiorcom.

Filtruj posty

Wybierz typ
Wszystko
Article
Case study
eBook
News
Report
Wybierz temat
Wszystko
Brand care
Branding
Budowanie i strategia marki
Copywriting
Design
Digital marketing
E-commerce
Employer Branding
Funktional
Lead generation
Performance marketing
PR
Praca agencji
Procesy sprzedażowe
Reklamy
Rozwój osobisty
Social media
Strategia marketingowa
UX / UI
Web Development
Zarządzanie biznesem
Wybierz eksperta
Wszyscy
Hubert Pokrowiecki
Kinga Musiał
Marcin Karolak
Zuza Makowska

Analiza SWOT – czy przechodzi do lamusa?

Klasyczna analiza SWOT nie zakłada także kryteriów oceny co do szans i zagrożeń, nie uwzględnia trendów, możliwości, niepewności, zmian rynkowych – bliższego i dalszego otoczenia firmy. W odpowiedzi na potrzebę uzyskania bardziej precyzyjnych danych przychodzi rozwinięcie tej metody, czyli SWOT +. Na czym polega?

Strategia content marketingowa w 5 krokach, czyli content is king

Strategia content marketingowa pomaga zaoszczędzić czas, usystematyzować wszystkie działania, i przede wszystkim – ułatwia mierzenie efektów pracy i umożliwia ich optymalizację. Zobacz, jak w kilku krokach zbudować skuteczną strategię contentową.

Z jakich elementów składa się strategia marki?

Strategia marki to nic innego jak zbiór elementów, które pozwalają wyznaczyć odpowiedni kierunek działania. Odpowiedni, czyli taki, który nie tylko wydaje się być słuszny, ale pasuje on do odbiorców i realiów rynkowych.

Transformacja cyfrowa firmy – od czego zacząć?

Dzisiejszy świat biznesu jest cyfrowy. Wejście w rzeczywistość digital to już nie tylko trend charakteryzujący przemiany zachodzące we współczesnych przedsiębiorstwach – to konieczność. Dla wielu firm transformacja cyfrowa to naturalny etap rozwoju oraz szansa na dotarcie do nowej grupy docelowej, dla innych – sposób na budowanie poczucia bezpieczeństwa i stabilności w niepewnych czasach.

Agencja Funktional (D)oceniona w raporcie MMP

Na to zestawienie co roku czeka cała branża. Raport “Agencje reklamowe i domy mediowe” publikowany jest równo od 20 lat przez magazyn Media Marketing Polska wraz z Kantar Polska (kiedyś SMG/KRC). Badanie satysfakcji klientów agencji reklamowych to idealne źródło dla marketerów, którzy szukają najlepszych rozwiązań dla “swoich” brandów.

Rebranding – jak go przeprowadzić i o czym należy pamiętać

Podjąłeś/aś decyzję o rebrandingu w swojej firmie? A może nadal się nad tym zastanawiasz? Tak czy inaczej, rebranding to złożony proces, podczas którego warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, aby podczas projektu osiągnąć zamierzony efekt. W tym artykule podpowiadamy o czym należy pamiętać podczas rebrandingu, aby był on działaniem, który przyniesie wymierne korzyści dla biznesu.

Kiedy firma powinna zdecydować się na rebranding?

W ostatnich latach być może słyszałeś o Google, Uber, Burger King i innych markach wprowadzających znaczące zmiany w swoich logotypach czy sloganach. Chociaż może się to wydawać kolejnymi działaniami marketingu wirusowego, rebranding nie jest w rzeczywistości niczym nowym i jest konsekwentnie stosowany przez marki w celu uatrakcyjnienia czy odświeżenia wizerunku.

Funktional już po raz czwarty z nagrodą Indigo Design Award

Funktional otrzymał nagrodę Indigo Design Award już czwarty rok z rzędu. Tym razem został nam przyznany tytuł SILVER w kategorii "Food - Other" oraz BRONZE w kategorii "Packaging Design". Obydwie nagrody dostaliśmy za projekty realizowane dla norweskiej marki NorSweet.

Branding vs. marketing – dlaczego jedno nie może istnieć bez drugiego?

Branding i marketing to dziedziny bardzo ściśle ze sobą powiązane. Do tego stopnia, że jedna praktycznie nie istnieje bez drugiej. Nie oznacza to jednak, że są to synonimy, które można stosować wymiennie. Gdybyśmy chcieli posłużyć się metaforą budowlaną, należałoby powiedzieć, że branding to fundament, a marketing to budynek, który został na nim wzniesiony. W czym tkwi istota obu tych dziedzin?

Wskaźniki efektywności w performance marketingu i jak je mierzyć

W obecnych czasach, przy wsparciu odpowiednich narzędzi analitycznych, możliwym jest zmierzenie efektywności praktycznie wszystkich naszych działań marketingowych. Kluczem do odpowiedniego doboru takich narzędzi oraz do poprawnego mierzenia interesujących nas wskaźników w performance marketingu jest wyznaczenie odpowiednich KPI.

Jak kształtować w sobie dobre nawyki, by zwiększyć produktywność i kreatywność?

Kreatywność oraz połączona to umiejętności, w których zawsze czuć pewien niedosyt. Każdy oczekuje od każdego produktywnego działania popartego kreatywnym myśleniem spod znaku "out-of-box". 

Recykling treści w mediach społecznościowych

Rola mediów społecznościowych i tempo, w jakim zyskują one nowych użytkowników stale rośnie. Najnowszy raport Hootsuite pokazuje, że już co druga osoba na świecie aktywnie z nich korzysta. Prym nieprzerwanie wiedzie Facebook - z wynikiem 2,5 miliarda użytkowników, a zaraz za nim plasuje się Youtube, z którego usług korzystają 2 miliardy osób. Dalsze pozycje zajmuje Instagram i Tiktok.

Misja i wizja w strategii marki

Wizji koncentruje się na jutrze i tym, czym organizacja chce się ostatecznie stać, natomiast misja na tym, co firma robi, aby to osiągnąć. Wizja jest inspirująca i odwołuje się do marzeń. Misja jest zorientowana na działanie – definiuje cel marki oraz sposób, w jaki zamierza ona służyć swoim odbiorcom.

Analiza SWOT – czy przechodzi do lamusa?

Klasyczna analiza SWOT nie zakłada także kryteriów oceny co do szans i zagrożeń, nie uwzględnia trendów, możliwości, niepewności, zmian rynkowych – bliższego i dalszego otoczenia firmy. W odpowiedzi na potrzebę uzyskania bardziej precyzyjnych danych przychodzi rozwinięcie tej metody, czyli SWOT +. Na czym polega?

Strategia content marketingowa w 5 krokach, czyli content is king

Strategia content marketingowa pomaga zaoszczędzić czas, usystematyzować wszystkie działania, i przede wszystkim – ułatwia mierzenie efektów pracy i umożliwia ich optymalizację. Zobacz, jak w kilku krokach zbudować skuteczną strategię contentową.

Transformacja cyfrowa firmy – od czego zacząć?

Dzisiejszy świat biznesu jest cyfrowy. Wejście w rzeczywistość digital to już nie tylko trend charakteryzujący przemiany zachodzące we współczesnych przedsiębiorstwach – to konieczność. Dla wielu firm transformacja cyfrowa to naturalny etap rozwoju oraz szansa na dotarcie do nowej grupy docelowej, dla innych – sposób na budowanie poczucia bezpieczeństwa i stabilności w niepewnych czasach.

Agencja Funktional (D)oceniona w raporcie MMP

Na to zestawienie co roku czeka cała branża. Raport “Agencje reklamowe i domy mediowe” publikowany jest równo od 20 lat przez magazyn Media Marketing Polska wraz z Kantar Polska (kiedyś SMG/KRC). Badanie satysfakcji klientów agencji reklamowych to idealne źródło dla marketerów, którzy szukają najlepszych rozwiązań dla “swoich” brandów.

Rebranding – jak go przeprowadzić i o czym należy pamiętać

Podjąłeś/aś decyzję o rebrandingu w swojej firmie? A może nadal się nad tym zastanawiasz? Tak czy inaczej, rebranding to złożony proces, podczas którego warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, aby podczas projektu osiągnąć zamierzony efekt. W tym artykule podpowiadamy o czym należy pamiętać podczas rebrandingu, aby był on działaniem, który przyniesie wymierne korzyści dla biznesu.

Kiedy firma powinna zdecydować się na rebranding?

W ostatnich latach być może słyszałeś o Google, Uber, Burger King i innych markach wprowadzających znaczące zmiany w swoich logotypach czy sloganach. Chociaż może się to wydawać kolejnymi działaniami marketingu wirusowego, rebranding nie jest w rzeczywistości niczym nowym i jest konsekwentnie stosowany przez marki w celu uatrakcyjnienia czy odświeżenia wizerunku.

Funktional już po raz czwarty z nagrodą Indigo Design Award

Funktional otrzymał nagrodę Indigo Design Award już czwarty rok z rzędu. Tym razem został nam przyznany tytuł SILVER w kategorii "Food - Other" oraz BRONZE w kategorii "Packaging Design". Obydwie nagrody dostaliśmy za projekty realizowane dla norweskiej marki NorSweet.

Branding vs. marketing – dlaczego jedno nie może istnieć bez drugiego?

Branding i marketing to dziedziny bardzo ściśle ze sobą powiązane. Do tego stopnia, że jedna praktycznie nie istnieje bez drugiej. Nie oznacza to jednak, że są to synonimy, które można stosować wymiennie. Gdybyśmy chcieli posłużyć się metaforą budowlaną, należałoby powiedzieć, że branding to fundament, a marketing to budynek, który został na nim wzniesiony. W czym tkwi istota obu tych dziedzin?

Wskaźniki efektywności w performance marketingu i jak je mierzyć

W obecnych czasach, przy wsparciu odpowiednich narzędzi analitycznych, możliwym jest zmierzenie efektywności praktycznie wszystkich naszych działań marketingowych. Kluczem do odpowiedniego doboru takich narzędzi oraz do poprawnego mierzenia interesujących nas wskaźników w performance marketingu jest wyznaczenie odpowiednich KPI.

Jak kształtować w sobie dobre nawyki, by zwiększyć produktywność i kreatywność?

Kreatywność oraz połączona to umiejętności, w których zawsze czuć pewien niedosyt. Każdy oczekuje od każdego produktywnego działania popartego kreatywnym myśleniem spod znaku "out-of-box". 

Recykling treści w mediach społecznościowych

Rola mediów społecznościowych i tempo, w jakim zyskują one nowych użytkowników stale rośnie. Najnowszy raport Hootsuite pokazuje, że już co druga osoba na świecie aktywnie z nich korzysta. Prym nieprzerwanie wiedzie Facebook - z wynikiem 2,5 miliarda użytkowników, a zaraz za nim plasuje się Youtube, z którego usług korzystają 2 miliardy osób. Dalsze pozycje zajmuje Instagram i Tiktok.

Szukasz efektywnych rozwiązań?

Tworzymy i rozwijamy marki, które przyciągają, budzą emocje i budują relacje z odbiorcami. Wszystkie nasze działania skupione są na realizacji Twoich celów biznesowych poprzez dostarczenie wartości, która przekłada się na mierzalne wyniki. Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej marki.

Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.

Nasza strona korzysta z plików cookies (ciasteczek). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Akceptuję” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptujesz korzystanie z plików cookies.

Akceptuję