

Blog
Budujemy i rozwijamy porywające marki. Nasza praca jest naszą pasją, więc chcemy opowiedzieć Ci więcej o strategii marki, designie, marketingu i biznesie. Daj się zaprosić do naszej galaktyki, w której dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, opisujemy najświeższe trendy i inspirujemy do działania.
Filtruj posty
8 min czytania
Z jakich elementów składa się strategia marki?
Strategia marki to nic innego jak zbiór elementów, które pozwalają wyznaczyć odpowiedni kierunek działania. Odpowiedni, czyli taki, który nie tylko wydaje się być słuszny, ale pasuje on do odbiorców i realiów rynkowych.
4 min czytania
Transformacja cyfrowa firmy – od czego zacząć?
Dzisiejszy świat biznesu jest cyfrowy. Wejście w rzeczywistość digital to już nie tylko trend charakteryzujący przemiany zachodzące we współczesnych przedsiębiorstwach – to konieczność. Dla wielu firm transformacja cyfrowa to naturalny etap rozwoju oraz szansa na dotarcie do nowej grupy docelowej, dla innych – sposób na budowanie poczucia bezpieczeństwa i stabilności w niepewnych czasach.
5 min czytania
Agencja Funktional (D)oceniona w raporcie MMP
Na to zestawienie co roku czeka cała branża. Raport “Agencje reklamowe i domy mediowe” publikowany jest równo od 20 lat przez magazyn Media Marketing Polska wraz z Kantar Polska (kiedyś SMG/KRC). Badanie satysfakcji klientów agencji reklamowych to idealne źródło dla marketerów, którzy szukają najlepszych rozwiązań dla “swoich” brandów.
5 min czytania
Rebranding – jak go przeprowadzić i o czym należy pamiętać
Podjąłeś/aś decyzję o rebrandingu w swojej firmie? A może nadal się nad tym zastanawiasz? Tak czy inaczej, rebranding to złożony proces, podczas którego warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, aby podczas projektu osiągnąć zamierzony efekt. W tym artykule podpowiadamy o czym należy pamiętać podczas rebrandingu, aby był on działaniem, który przyniesie wymierne korzyści dla biznesu.
5 min czytania
Kiedy firma powinna zdecydować się na rebranding?
W ostatnich latach być może słyszałeś o Google, Uber, Burger King i innych markach wprowadzających znaczące zmiany w swoich logotypach czy sloganach. Chociaż może się to wydawać kolejnymi działaniami marketingu wirusowego, rebranding nie jest w rzeczywistości niczym nowym i jest konsekwentnie stosowany przez marki w celu uatrakcyjnienia czy odświeżenia wizerunku.
1 min czytania
Funktional już po raz czwarty z nagrodą Indigo Design Award
Funktional otrzymał nagrodę Indigo Design Award już czwarty rok z rzędu. Tym razem został nam przyznany tytuł SILVER w kategorii "Food - Other" oraz BRONZE w kategorii "Packaging Design". Obydwie nagrody dostaliśmy za projekty realizowane dla norweskiej marki NorSweet.
7 min czytania
Branding vs. marketing – dlaczego jedno nie może istnieć bez drugiego?
Branding i marketing to dziedziny bardzo ściśle ze sobą powiązane. Do tego stopnia, że jedna praktycznie nie istnieje bez drugiej. Nie oznacza to jednak, że są to synonimy, które można stosować wymiennie. Gdybyśmy chcieli posłużyć się metaforą budowlaną, należałoby powiedzieć, że branding to fundament, a marketing to budynek, który został na nim wzniesiony. W czym tkwi istota obu tych dziedzin?
4 min czytania
Wskaźniki efektywności w performance marketingu i jak je mierzyć
W obecnych czasach, przy wsparciu odpowiednich narzędzi analitycznych, możliwym jest zmierzenie efektywności praktycznie wszystkich naszych działań marketingowych. Kluczem do odpowiedniego doboru takich narzędzi oraz do poprawnego mierzenia interesujących nas wskaźników w performance marketingu jest wyznaczenie odpowiednich KPI.
6 min czytania
Jak kształtować w sobie dobre nawyki, by zwiększyć produktywność i kreatywność?
Kreatywność oraz połączona to umiejętności, w których zawsze czuć pewien niedosyt. Każdy oczekuje od każdego produktywnego działania popartego kreatywnym myśleniem spod znaku "out-of-box".
3 min czytania
Recykling treści w mediach społecznościowych
Rola mediów społecznościowych i tempo, w jakim zyskują one nowych użytkowników stale rośnie. Najnowszy raport Hootsuite pokazuje, że już co druga osoba na świecie aktywnie z nich korzysta. Prym nieprzerwanie wiedzie Facebook - z wynikiem 2,5 miliarda użytkowników, a zaraz za nim plasuje się Youtube, z którego usług korzystają 2 miliardy osób. Dalsze pozycje zajmuje Instagram i Tiktok.
3 min czytania
Tone Of Voice w budowaniu marki
Tone of voice jest nieodłączną częścią strategii komunikacji marki. Definiuje w warstwie językowej sposób, w jaki chcemy, by była ona postrzegana przez odbiorców. Wyraża jej osobowość i podstawowe wartości poprzez określony i świadomy dobór słów, komunikatów. Tone of voice przy tym powinien być konsekwentny i autentyczny, bo nutę fałszu łatwo jest wychwycić.
5 min czytania
Strona B2B, która sprzedaje. Czy to w ogóle możliwe?
Sprzedaż B2B, z racji swojej specyfiki, wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku firm B2C. Proces sprzedażowy trwa często tygodniami i wymaga zaangażowania osób po obu stronach. W wielu wypadkach nie da się też zamówić usługi bezpośrednio z poziomu strony www. Czy zatem możliwe jest stworzenie strony dla firmy B2B, która realnie przyczyni się do wzrostu sprzedaży? Zdecydowanie tak!
5 min czytania
Strategia content marketingowa w 5 krokach, czyli content is king
Strategia content marketingowa pomaga zaoszczędzić czas, usystematyzować wszystkie działania, i przede wszystkim – ułatwia mierzenie efektów pracy i umożliwia ich optymalizację. Zobacz, jak w kilku krokach zbudować skuteczną strategię contentową.
8 min czytania
Z jakich elementów składa się strategia marki?
Strategia marki to nic innego jak zbiór elementów, które pozwalają wyznaczyć odpowiedni kierunek działania. Odpowiedni, czyli taki, który nie tylko wydaje się być słuszny, ale pasuje on do odbiorców i realiów rynkowych.
4 min czytania
Transformacja cyfrowa firmy – od czego zacząć?
Dzisiejszy świat biznesu jest cyfrowy. Wejście w rzeczywistość digital to już nie tylko trend charakteryzujący przemiany zachodzące we współczesnych przedsiębiorstwach – to konieczność. Dla wielu firm transformacja cyfrowa to naturalny etap rozwoju oraz szansa na dotarcie do nowej grupy docelowej, dla innych – sposób na budowanie poczucia bezpieczeństwa i stabilności w niepewnych czasach.
5 min czytania
Rebranding – jak go przeprowadzić i o czym należy pamiętać
Podjąłeś/aś decyzję o rebrandingu w swojej firmie? A może nadal się nad tym zastanawiasz? Tak czy inaczej, rebranding to złożony proces, podczas którego warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, aby podczas projektu osiągnąć zamierzony efekt. W tym artykule podpowiadamy o czym należy pamiętać podczas rebrandingu, aby był on działaniem, który przyniesie wymierne korzyści dla biznesu.
5 min czytania
Kiedy firma powinna zdecydować się na rebranding?
W ostatnich latach być może słyszałeś o Google, Uber, Burger King i innych markach wprowadzających znaczące zmiany w swoich logotypach czy sloganach. Chociaż może się to wydawać kolejnymi działaniami marketingu wirusowego, rebranding nie jest w rzeczywistości niczym nowym i jest konsekwentnie stosowany przez marki w celu uatrakcyjnienia czy odświeżenia wizerunku.
1 min czytania
Funktional już po raz czwarty z nagrodą Indigo Design Award
Funktional otrzymał nagrodę Indigo Design Award już czwarty rok z rzędu. Tym razem został nam przyznany tytuł SILVER w kategorii "Food - Other" oraz BRONZE w kategorii "Packaging Design". Obydwie nagrody dostaliśmy za projekty realizowane dla norweskiej marki NorSweet.
7 min czytania
Branding vs. marketing – dlaczego jedno nie może istnieć bez drugiego?
Branding i marketing to dziedziny bardzo ściśle ze sobą powiązane. Do tego stopnia, że jedna praktycznie nie istnieje bez drugiej. Nie oznacza to jednak, że są to synonimy, które można stosować wymiennie. Gdybyśmy chcieli posłużyć się metaforą budowlaną, należałoby powiedzieć, że branding to fundament, a marketing to budynek, który został na nim wzniesiony. W czym tkwi istota obu tych dziedzin?
4 min czytania
Wskaźniki efektywności w performance marketingu i jak je mierzyć
W obecnych czasach, przy wsparciu odpowiednich narzędzi analitycznych, możliwym jest zmierzenie efektywności praktycznie wszystkich naszych działań marketingowych. Kluczem do odpowiedniego doboru takich narzędzi oraz do poprawnego mierzenia interesujących nas wskaźników w performance marketingu jest wyznaczenie odpowiednich KPI.
6 min czytania
Jak kształtować w sobie dobre nawyki, by zwiększyć produktywność i kreatywność?
Kreatywność oraz połączona to umiejętności, w których zawsze czuć pewien niedosyt. Każdy oczekuje od każdego produktywnego działania popartego kreatywnym myśleniem spod znaku "out-of-box".
3 min czytania
Recykling treści w mediach społecznościowych
Rola mediów społecznościowych i tempo, w jakim zyskują one nowych użytkowników stale rośnie. Najnowszy raport Hootsuite pokazuje, że już co druga osoba na świecie aktywnie z nich korzysta. Prym nieprzerwanie wiedzie Facebook - z wynikiem 2,5 miliarda użytkowników, a zaraz za nim plasuje się Youtube, z którego usług korzystają 2 miliardy osób. Dalsze pozycje zajmuje Instagram i Tiktok.
3 min czytania
Tone Of Voice w budowaniu marki
Tone of voice jest nieodłączną częścią strategii komunikacji marki. Definiuje w warstwie językowej sposób, w jaki chcemy, by była ona postrzegana przez odbiorców. Wyraża jej osobowość i podstawowe wartości poprzez określony i świadomy dobór słów, komunikatów. Tone of voice przy tym powinien być konsekwentny i autentyczny, bo nutę fałszu łatwo jest wychwycić.
5 min czytania
Strona B2B, która sprzedaje. Czy to w ogóle możliwe?
Sprzedaż B2B, z racji swojej specyfiki, wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku firm B2C. Proces sprzedażowy trwa często tygodniami i wymaga zaangażowania osób po obu stronach. W wielu wypadkach nie da się też zamówić usługi bezpośrednio z poziomu strony www. Czy zatem możliwe jest stworzenie strony dla firmy B2B, która realnie przyczyni się do wzrostu sprzedaży? Zdecydowanie tak!


Szukasz efektywnych rozwiązań?
Tworzymy i rozwijamy marki, które przyciągają, budzą emocje i budują relacje z odbiorcami. Wszystkie nasze działania skupione są na realizacji Twoich celów biznesowych poprzez dostarczenie wartości, która przekłada się na mierzalne wyniki. Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej marki.
Strona została zaprojektowana do przeglądania w trybie pionowym. Obróć swoje urządzenie.